کد خبر: 6480 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵

ریس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور؛

50 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی صاحب شغل مرتبط هستند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی دراردبیل با بیان اینکه جذب دانشجویان در این دانشگاه بر خلاف سایر دانشگاه ها ثابت مانده است گفت: بیش از 50 درصد دانشجویان این دانشگاه صاحب شغل مرتبط با تحصیلات خود هستند.

 50 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی صاحب شغل مرتبط هستند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور  پیش از ظهر امرروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح مأموریت های و اهداف این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی براساس برنامه‌هایی که در سال‌های قبل تدوین شده در زمینه استقرار صلاحیت علمی و ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی در سطح کشور فعالیت‌های خود ر انجام می‌دهد که سیاست جدید دانشگاه از مهرماه سال 97 پذیرش در چهارچوب حوزه ماموریت‌گرایی است.

وی افزود: سعی داریم که جذب دانشجو از روی بازاریابی انجام شود و بتوانیم به صورت تخصصی آموزش‌های لازم را برای مشاغلی که در کشور مورد نیاز خواهد بود ارائه دهیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 60 مرکز نوآوری در سراسر کشور راه‌اندازی شده که در بحث انتقال فناوری در کنار مرکز علمی کاربردی فعالیت می‌کنند و در کنار این موضوع نیز کلینیک‌های مشاوره و کارآفرینی برای کمک به دانشجویان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: پذیرش دانشجویان خارجی نیز در برخی از استان‌های غربی و شرقی کشور مورد توجه قرار گرفته و براساس تفاهم‌نامه‌هایی که داریم جذب دانشجوی خارجی از کشور عراق و افغانستان در مرکز علمی کاربردی استان‌های غربی کشور انجام می‌شود.

امید به برنامه های پیش روی دانشگاه اشاره کرد و گفت: با برنامه‌های انجام شده نخستین مرکز بین‌المللی مشترک آموزش‌های مهارتی با یک کشور اروپایی راه‌ندازی می‌شود که این موضوع نیز در راستای بهره‌مندی از تجربیات و امکانات کشورهای پیشرفته و نیز تبادل فناوری در بحث دانشگاه علمی کاربردی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه سخنان خود به تعداد دانشجویان این دانشگاه  و بازار کار برای دانشجویان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 400 هزار نفر دانشجو در بیش از 600 مرکز علمی کاربردی در سطح کشور تحصیل می‌کنند که هر سال به طور میانگین حدود 200 هزار نفر دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و همین تعداد نیز پذیرش دانشجوی جدید داریم.

وی تصریح کرد: براساس نظرسنجی‌های انجام شده از 100 هزار دانشجوی فارغ‌التحصیل این دانشگاه حدود 50 درصد بعد از فارغ‌التحصیلی از این دانشگاه می‌توانند برای خود شغلی پیدا کرده و یا ایجاد کنند که حدود 25 درصد نیز قبل از ورود به دانشگاه خود دارای شغل هستند.

وی در رابطه با بحث ادغام دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: بحث ادغام این دانشگاه مطرح نبوده و این دانشگاه‌ها هر یک در حیطه وظایف خود به فعالیت‌های تعیین‌شده ادامه میدهند.

انتهای پیام/