کد خبر: 6491 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷

معاون استاندار اردبیل خبر داد:

چهارم مرداد ماه به نام شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی در تقویم کشور ثبت می شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: با تصمیم شورای فرهنگ عمومی قرار است روز چهارم مرداد ماه به نام شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی در تقویم کشور ثبت شود

 چهارم مرداد ماه به نام شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی در تقویم کشور ثبت می شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، علی نواداد معاون سیاسی استاندار اردبیل ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: 4 مرداد ماه روز شیخ صفی‌الدین اردبیلی نامگذاری شده و برنامه‌های متناسب با بزرگداشت هفته استان اردبیل حول محور این روز برگزار می‌شود که امسال نیز سعی داریم این برنامه‌ها را متفاوت‌تر و جذابتر از سال‌های قبل برگزار کنیم.

وی به تفاوت برنامه های امسال با سال های گذشته پرداخت و گفت: برنامه‌های امسال بیشتر به ارائه فراخوان برای جلب اید‌ه‌های نو، واگذاری اجرای برنامه‌ها به تشکل‌های جوانان و نیز برگزاری و گسترش این برنامه‌ها در شهرستان‌های استان می پردازد.

نواداد تصریح کرد: برنامه‌های بزرگداشت روز استان اردبیل از 28 تیر ماه در اردبیل برگزار می‌شود.

وی افزود: به مناسبت این روز نیز 3 مسابقه ورزشی شامل مسابقات شنا، تیراندازی و  تکواندو در اردبیل برگزار می‌شود.

 شورای فرهنگ عمومی کشور ثبت 4 مرداد به نام روز شیخ صفی الدین اردبیلی را در تقویم ملی تصویب کرده و بعد از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم ملی ثبت می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در مورد ساخت سریال شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی با تاکید و تدبیر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و دیگر هنرمندان و پیشکسوتان این عرصه افزود: هر چند ساخت چنین فیلم و یا سریالی کار سخت و دشواری است اما به زودی خبرهای خوشی را در مورد ساخت سریال فاخر شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی به مردم اعلام خواهیم کرد.

وی به مبلغ 130 میلیون تومان پیش‌بینی شده برای اجرای برنامه‌های هفته استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: هرچند این مبلغ برای برگزاری یک رویداد فرهنگی بزرگ ناچیز و در حد ساخت یک انیمیشن چند دقیقه‌ای نیست اما در این اوضاع اقتصادی با جلب مشارکت نهادها و دستگاه‌های غیردولتی تلاش کنیم تا این برنامه‌ها اجرایی و عملیاتی شود.
انتهای پیام/