پربازدیدترین ها

کد خبر: 6510 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل

150 دانشجوی جهادگر دانشگاه پیام نور اردبیل به مناطق محروم اعزام می شوند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل از اعزام 150 دانشجوی این دانشگاه به اردوهای جهادی خبرداد و گفت: این جهادگران به روستاهای بخش هیر اعزام می شوند.

 150 دانشجوی جهادگر دانشگاه پیام نور اردبیل به مناطق محروم اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بنیامین علیمحمدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل از اعزام 150 دانشجوی این دانشگاه به اردوهای جهادی جهت محرومیت زدایی خبرداد و با بیان اینکه دانشجویان  برای تداوم راه شهدا باید از همین اردوهای جهادی کار خود را شروع کنند گفت: برای همین منظور برطرف کردن محرومیت های موجود در گوشه و اطراف شهر و روستای محل سکونت خود بهترین سرآغاز برای برطرف کردن موانع موجود بر سر راه انقلاب است.

وی با بیان اینکه فعالیت های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل از سه ماه پیش آغاز شده است،گفت: منطقه هدف این گروه در سه سال گذشته روستاهای بخش هیر استان اردبیل بوده است که در مرحله عرصه یابی 20 روستا مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا تعداد 4 روستا غربالگری شد و بنا به شناسایی ها و نیاز سنجی های صورت گرفته و با توجه به مشاوره با اهالی فن و اهالی بومی مناطق مختلف بر آن شد تا گروه عمرانی در مناطق محروم حاشیه شهر اردبیل جهت فعالیت عمرانی اقدام کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل از روستاهای آلوچه، قزل قیه و بقرآباد و انیللو بعنوان مهمترین عرصه های گروه جهادی عباسیون نام برد و گفت: به جهت محرومیت های موجود در این روستاها و فراهم شدن بسترهای لازم جهت فعالیت های جهادی، این چهار روستا کانون فعالیت جهادگران دانشجو قرار گرفت تا جهادگران به محرومیت زدایی های فرهنگی و اجتماعی بپردازند.

علیمحمدی در ادامه سخنان خود به فعالیت های عمرانی این گروه جهادی اشاره کرد و گفت: عرصه عمرانی گروه جهادی عباسیون با رنگ آمیزی و مرمت مدرسه ای در محله گلمغان از حواشی شهرستان اردبیل انجام می شود.

 وی ضمن تقدیر از زحمات جهادگران بخش عمران به بیان فعالیت های فرهنگی و آموزشی گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل پرداخت و گفت: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی این گروه جهادی در پنج محور علمی و آموزشی، کارآفرینی، بهداشت و درمان، عقیدتی و فرهنگسازی و پژوهشی در روستاهای محل فعالیت برگزار خواهد شد.

 وی در ادامه سخنان خود از حضور اکیپ پزشکی ، کارشناس جنگ نرم ، اکیپ غربالگری، کارشناس کارآفرینی، اکیپ دامپزشکی و همچنین برگزاری برنامه های متعدد در روستاهای محل فعالیت خبرداد و گفت: برگزاری یادواره شهدا ، جشن تکلیف و جشنواره غذاهای محلی و برنامه زیر سایه خورشید با کمک آستان قدس رضوی از دیگر برنامه های گروه جهادی عباسیون خواهد بود.

مسئول گروه جهادی عباسیون دانشگاه پیام نور اردبیل با بیان اینکه دانشجویان بسیجی برای تداوم راه شهدا باید از همین اردوهای جهادی کار خود را شروع کنند،گفت: برای همین منظور برطرف کردن محرومیت های موجود در گوشه و اطراف شهر و روستای محل سکونت خود بهترین سرآغاز برای برطرف کردن موانع موجود بر سر راه انقلاب است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل مراحل مختلف انقلاب اسلامی را یاداور شد و گفت: با توجه به اینکه الان در مرحله تشکیل دولت اسلامی به سر می بریم، باید از هم اکنون در دانشگاه ها فعالیت های خود را گسترش دهیم تا بتوانیم در آینده نقش خود را در راستای ایجاد تمدن بزرگ اسلامی ایفا کنیم.

 وی از انتخاب مسئولین فرهنگی در روستاها خبرداد و گفت: ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی مهمترین هدف ما از انتخاب مسئولین فرهنگی در روستاهای عرصه فعالیت جهادی خواهد بود تا بعد از اتمام اردو با تداوم آن در طول سال علاوه بر آسیب شناسی اجتماعی در روستاها به اسلامی کردن سبک زندگی مردم در جوامع روستایی نیز کمک کنیم.

علیمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های پیش روی گروه جهادی عباسیون برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان در روستاها اشاره کرد و گفت: به همین منظور خواهران جهادی گروه عباسیون دنبال پیاده سازی مبحث عفاف حجاب در روستاها و محل دانشگاه هستند تا بتوانند قدم های مثمر ثمرتری در خنثی سازی توطئه های دشمنان در راستای پروژه حیا زدایی در جامعه ایفا کنند.

وی مبحث سنگین جنگ نرم را یاداور شد و گفت: در بحث جنگ نرم نیز از اساتید فعال در این حوزه کمک گرفته خواهد شد تا بتوانیم بصورت علمی و اصولی به مقابله با دشمنان اسلام بپردازیم. علیمحمدی به اقدامات بسیج دانشجویی در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی اولویت فعالیت های بسیج دانشجویی دانشگاه است و در تمامی برنامه ها در کنار رعایت الگوی مصرف و واجب کردن استفاده از کالاهای ایرانی در برنامه ها، در اردوهای جهادی نیز از این مسئله مهم و حیاتی روز کشور غافل نشدیم و امید است با برگزاری کارگاه های آموزشی متنوع برای روستائیان علاوه بر ایفای نقش خود به بهترین نحو ممکن، زمینه اشتغالزایی برای روستائیان نیز فراهم سازیم.

انتهای پیام/