پربازدیدترین ها

کد خبر: 6540 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲

دیدار جمعی از اساتید دانشگاه و فعالان مدنی اردبیل از بنیاد حمایت از کودکان سرطانی استان+تصاویر

جمعی از اساتید دانشگاه و فعالان مدنی اردبیل با حضور در مرکز حمایت از کودکان سرطانی استان ضمن تجلیل از خیرین و نیکوکاران از نزدیک در جریان فعالیت های این مرکز خیرمحور قرارگرفتند.

دیدار جمعی از اساتید دانشگاه و فعالان مدنی اردبیل از بنیاد حمایت از کودکان سرطانی استان+تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز جمعی از اساتید دانشگاه های اردبیل و فعالان مدنی استان با حضور در مرکز حمایت از کودکان سرطانی و بی سرپرست استان ضمن تجلیل از خیرین و نیکوکاران از نزدیک در جریان فعالیت های این مرکز خیر محور قرار گرفتند.

نیکوکاران، از عوامل مصونیت اجتماعی در جوامع هستند

محسن علایی جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور اردبیل در این دیدار به نمایندگی از جمع حاضر مجموعه حاضر را نمود عینی زیبایی های خدمت رسانی خیرین به نیازمندان توصیف کرد و گفت: گذشتن از جان و مال ی که تنها در جهت کسب رضایت الهی باشد از عهده هر کسی بر نمی آید.

وی از نیکوکاران بعنوان یکی از عوامل نزول رحمت الهی بر بندگان و دوری از غضب و خشم الهی در جامعه کنونی نام برد و گفت: اگر امروز ما در مصونیت اجتماعی به سر می بریم به خاطر تلاش های صادقانه و زحمات خالصانه خیرین و نیکوکاران گمنامی هستیم که باعث شده اند مورد غضب و خشم الهی قرار نگیریم.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود به بررسی دامنه مشکلات موجود در جامعه پرداخت و گفت: با اینکه بنیاد های خیرمحور زیادی در جای جای کشور و استان مشغول خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه هستند، اما خدمت رسانی به کودکان به خصوص بیماران سرطانی که از همین سنین باید یادبگیرند تا پایان عمرشان با مشکلات متعدد اجتماعی و اقتصادی مبارزه کنند تلاشی وصف ناشدنی و ستودنی است.

وی در پایان سخنان خود به تبیین انواع اعمال خیری و نیکوکارانه پرداخت و گفت: ابراز محبت به دیگران  و عطوفت به همنوع نیز از جمله کارهای نیک است که اگر با لبخند رضایت کودکی همراه باشد حتی بالاتر از بذل مال و جان نیز دارای ارزش و اجر الهی می گردد.

این جامعه شناس جایگاه والای فرهنگ اسلامی در کشورمان را یادآور شد و گفت: همه بعنوان یک انسان مسلمان وظیفه داریم تا حداقل از حیث زیست اجتماعی به ترقی اجتماعی برسیم.

762 کودک تحت سرپرستی بنیاد حمایت از کودکان قرار دارند

جواد قرآن نویس عضو هیات امنای بنیاد خیریه حمایت از کودکان سرطانی و بی سرپرست استان در ادامه این بازدید ضمن عرض خیر مقدم اساتید و فعالان اجتماعی استان به تشریح فعالیت های این مرکز خیرمحور پرداخت و گفت: مرکز خیریه حمایت از کودکان سرطانی و بی سرپرست استان به یاری پروردگار متعال و با اقتدا به امیرالمومنین امام علی (ع) در سال 1381و با هدف ساماندهی وضعیت تحصیلی و معیشتی  کودکان سرطانی ور دانش آموزان بی سرپرست به همت جمعی از خیرین و معتمدین شهر تاسیس و از سال 82 رسما فعالیت خودرا اغاز نموده است.

وی با بیان اینکه بنیاد یک موسسه خیریه کاملا مردمی غیر سیاسی و غیر انتفاعی و دارای اساسنامه است، گفت: جمعی از فرهیختگان, صاحب نظران و معتمدین شهر مجموعه هیئت امنا آن را تشکیل می دهند.
قرآن نویس به نحوه مشارکت خیرین در فعالیت های این مرکز پرداخت و گفت:این موسسه, هم اکنون به مدد حمایتهای همشهریان خیر و نیز هموطنان داخل و خارج از کشور , تعداد 762 کودک را تحت سرپرستی خود قرار داده است.

وی یکی از افتخارات موسسه را مساعدت خیرین در تامین هزینه تحصیلی چندین دانش آموز از مقطع ابتدایی تا مدارج علمی عالی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد.

بنیاد حمایت از کودکان سرطانی و بی سرپرست در محل ساختمان اهدایی زنده یاد مرتضی صادقی از خیرین اردبیل واقع در پشت بازار اهن فروشان مشتمل بر 4 طبقه شامل قسمت اداری، بهشت کودکان(کارگاه های آموزشی و تفریحی)،سرای نیکان ویژه اسکان خانواده های کودکان سرطانی با تمام امکانات رفاهی قراردارد.