پربازدیدترین ها

کد خبر: 6612 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴

استاد دانشگاه های اردبیل؛

لذت طلبی، مانع رسیدن انسان به معارف الهی است

استاد دانشگاه های اردبیل در جمع اندیشه جویان طرح ضیافت دانشجویی به تبیین راه های کسب معارف الهی پرداخت و گفت:لذت طلبی، مانع رسیدن انسان به معارف الهی است.

لذت طلبی، مانع رسیدن انسان به معارف الهی است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، امین فتحی استاد دانشگاه های اردبیل در جمع اندیشه جویان طرح ضیافت اندیشه دانشگاه پیام نور اردبیل به بیان ماحث معرفتی در حوزه مهدویت پرداخت و گفت: اعتقاد به مهدي موعود مسئله‌ای است که در تمام اديان و مذاهب مختلف جهان مطرح بوده و هست؛ بدين معني که در آخر الزمان، مصلحي ظهور خواهد کرد و به جنايتها و خيانت ها و تبعيض هاي بشر خاتمه خواهد داد.

وی در ادامه سخنان خود به بررسی وضعیت اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه امروز پرداخت و گفت: تا وقتی که انسان بر اساس لذت طلبی خود عمل می کند، از معارف الهی دور خواهد ماند.

این استاد دانشگاه در قسمتی از سخنان خودبه بیان تفاوت های پوشش در جوامع پرداخت و گفت:وقتی انسان در محیط اجتماعی قررا می گیرد باید از قوانین ان محیط پیروی کرده و آداب و رسوم درست و منطقی آن جامعه ارزش بگذارد.

وی تصریح کرد: اگر پوشش جسمی و روحی دوجنس در یک جامعه رعایت نشود، آن جامعه دچار انحراف خواهد شد.

فتحی در پایان سخنان خود به پژوهش های آژانس تحقیقاتی اروپا اشاره کرد و گفت: این تحقیقات نشان داد که دو سوم  زنان تحصیل کرده دارای مسئولیت مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند  و این به دلیل عدم رعایت پوشش بوده است.

وی با استفاده از همین تحقیق علت پیشرفت اروپا را دانشمندان شرقی شاغل در پان کشورها دانست و گفت: این دانشمندان نیز مورد استعمار فکری قرار گرفتند

این استاد دانشگاه در پایان سخنان خود از انقلاب اسلامی ایران بعنوان بزرگترین نعمت الهی در عصر حاضر به بشریت نام برد و گفت:یکی از برکات انقلاب حق انتخاب است.

انتهای پیام/