کد خبر: 6621 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶

دبیر کارگروه پهپاد های غیر نظامی کشوردر اردبیل

270شرکت دانش بنیان در حوزه هوایی و فضایی کشور فعالیت می کنند

دبیر کارگروه پهپاد های غیر نظامی کشور در اردبیل با بیان اینکه بیش از 270 شرکت دانش بنیان در حوزه هوایی و فضایی در کشور فعالیت می کنند، گفت: تاکنون 3600 تیم پروازی نیز ساماندهی شدند.

270شرکت دانش بنیان در حوزه هوایی و فضایی کشور فعالیت می کنند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، سومین همایش استانی و صد و بیستمین نشست کشوری فناوری پهپاد، اصول ایمنی پرواز و مقررات هوایی پهبادهای غیر نظامی با حضور 50نفر از اساتید دانشگاه، مسولین امنیتی و انتظامی و تصویربردارنی از شرکتهای دانش بنیان و یگانهای حفاظت محیط زیست و اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستانهای استان در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

حامد سعیدی دبیر کارگروه پهپاد های غیر نظامی کشور، دراین همایش ضمن تقدیر از تلاشهای نمایندگان کارگروه پهپاد در استان و حمایت های شورای تامین و استانداری از تلاش یگانهای دواطلب اردبیل بخصوص چشمه نور نماینده اردبیل در عملیات های پروازی و نقشه برداری هوایی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه قدردانی کرد.
عضو هیات مدیره اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با اشاره به فعالیت بیش از 270شرکت دانش بنیان در حوزه هوایی و فضایی، و سرشماری  بیش از 17هزار کاربر پهپاد را 4سال پس از آغاز طرح ساماندهی پهباد اعلام نمود و گفت: تاکنون 3هزار و 600 تیم پروازی آموزش یکپارچه دیده و گواهی نامه دار شده اند که در تمام گستره جغرافیایی کشور مشغول به فعالیت هستند .

وی به حوزه فعالیت های این شرکت ها نیز اشاره کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان هوا و فضا در حوزه های فیلم برداری، عکاسی، خبر، کشاورزی و سم پاشی، نقشه برداری، بازرسی خطوط برق، نفت و گاز، حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست میراث فرهنگی و مرزبانی و همچنین امداد نجات در حال خدمت رسانی به کشور هستند.

در ابتدایی این همایش، شهریار آراسته مدیرکل امنیتی و انتظامی و اتباع خارجی استانداری اردبیل، با اشاره به پیشرفتهای کشورمان در ساخت پهپادها، خاطرنشان شد: برگزاری همایش های این چنینی علاوه بر آشنایی کامل وعلمی خلبانان با فناوری نوین پهپاد، باعث آشنا شدن آنها با مقررات و دستورالعمل های سازمان هواپیمایی کشوری و شورای امنیت کشور و پرواز امن تر خواهد شد.
وی افزود: استان اردبیل در فناوری های نوین خصوصا پهبادها عزم راسخ دارند که پیشرو باشند.

انتهای پیام/