کد خبر: 6637 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰

حجت الاسلام عابدی؛

عرفه، روز اعتراف به گناه و اجابت دعا است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان به تبیین اهمیت روز عرفه پرداخت و گفت: طبق حدیثی از امام صادق(ع) کسی که در ماه رمضان آمرزیده نشود تا رمضان سال آینده نیز آمرزیده نخواهد شد مگر اینکه روز عرفه را درک کند.

عرفه، روز اعتراف به گناه  و اجابت دعا است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام عزیزاله عابدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان با اشاره به احادیثی از امام صادق(ع) به تشریح وجه تسمیه عرفات پرداخت و گفت:خداوند به وسیله جبرئیل خطاب به حضرت آدم (ع) در این سرزمبن گفت: به گناهانت اعتراف کن و از آن زمان این سرزمین به نام عرفات نامیده شده است.

وی افزود: بنایراین روز عرفه روز اعتراف به گناه است همانطور که در دعای امام حسین(ع) سراسر مضامینی از توبه، استغفار، اعتراف به گناه  و طلب مغفرت و آمرزش است و قرائت این دعا در روز عرفه بسیار توسعه شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی در ادامه سخنان خود به تبیین اهمیت عبادت و دعای عرفه در این روز پرداخت و گفت: در روایت دیگراز امام صادق(ع) آمده است کسی که در ماه رمضان آمرزیده نشود تا رمضان سال آینده نیز آمرزیده نخواهد شد مگر اینکه روز عرفه را درک کند، بنابراین روز عرفه روز تضرع در برابر معبود است  تا مورد بخشش خداوند قرار بگیریم.

عابدی در پایان سخنان خود به تعابیر عید قربان نیز اشاره کرد و گفت: تهذیب نفس، تسلیم رضای حق بودن، ایثار و فداکاری، مقابله با شیطان  و رها شدن از تعلقات دنیوی از جمله تعابیر عید قربان هستند.

انتهای پیام/