کد خبر: 6658 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶

توسط دانشگاه علوم پزشگی اردبیل برگزار شد

اولین جشن نفس در اردبیل + تصاویر

اولین جشن نفس ویژه بازماندگان اهدای عضو استان با حضور هنرمندان کشوری و مسئولان استانی توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد.

اولین جشن نفس در اردبیل + تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر سه شنبه اولین جشن نفس ویژه بازماندگان اهدای عضو استان با حضور هنرمندان کشوری و مسئولان استانی توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد.

 

قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در مراسم اولین جشن نفس استان اردبیل اظهار کرد: توجه به ایثار و گذشت جزء فرهنگ ملی و دینی ما بوده و در مقاطع مختلف زمانی ملت بزرگ ایران اسلامی و علی‌الخصوص اردبیلی‌ها اوج فداکاری و گذشت خود را بر همگان ثابت کرد‌ه‌اند.

وی ادامه داد: حضور ورزشکاران، هنرمندان و تمامی افرادی که در بین اقشار مختلف مردم دارای محبوبیت ویژه‌ای هستند در ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری نقش بی‌بدیلی را ایفا خواهد کرد و برگزاری جشن نفس در حضور خانواده‌های پیوند دهنده و گیرنده عضو و هنرمندان مطرح کشورمان حال و هوای خاصی را در بطن جامعه از جنس امید و فرهنگسازی تزریق خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه در توسعه فرهنگ می‌توانند نقش مهم خود را ایفا کنند، افزود: با اهدای عضو 1 تا 8 نفر را می‌توان از مرگ نجات داد و به بهبود کیفیت زندگانی بیمارانی که در حالت عادی زندگی خود با مشکلاتی مواجه هستند، کمک کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: با وجود اینکه میانگین آمار اهدای عضو استان اردبیل از سطح کشور بالاتر است، اما فاصله زیادی با رسیدن به متوسط جهانی داریم و امیدواریم با فرهنگسازی مناسب و استفاده از ظرفیت هنرمندان و دیگر چهره‌های محبوب جامعه در افزایش این آمار به موفقیت‌ دست یافته و سیر صعودی میانگین پیوند اعضا را با سرعت بیشتری طی کنیم.

- آمار 14 درصدی اهدای عضو در اردبیل

اخوان‌اکبری به برخورداری از 508 نفر بیمار دیالیزی در استان اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: 400 نفر از این بیماران نیازمند پیوند کلیه هستند.

وی گفت: در طول سال به صورت میانگین 50 نفر نیز به دلیل عدم موفقیت در اهدای عضو و پیوند اعضا جان خود را از دست می‌دهند و امیدواریم میانگین آمار 14 درصدی اهدای عضو در اردبیل به میانگین متوسط جهانی که 25 درصد است، رسیده و فاصله خود را با استانداردهای لازم کمتر نماییم.

انتهای پیام/