کد خبر: 6670 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶

اعزام گروه های جهادی دانشگاه پیام نور اردبیل به مناطق محروم+تصاویر

گروه جهادی عباسیون شامل دانشجویان جهادگر دانشگاه پیام نور اردبیل جهت محرومیت زدایی به مناطق محروم اعزام شدند

اعزام گروه های جهادی دانشگاه پیام نور اردبیل به مناطق محروم+تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز گروه جهادی عباسیون متشکل از دانشجویان جهادگر دانشگاه پیام نور اردبیل جهت محرومیت زدایی با بدرقه مسئولین دانشگاه و بسیج به مناطق محروم در روستاهای بقرآباد، قزل قیه، انیللو و آلوچه  اعزام شدند.

علیرضا بنایی رئیس دانشگاه پیام نور اردبیل در مراسم بدرقه گروه های جهادی این دانشگاه از دانشگاه بعنوان کارخانه آدم سازی نام برد و گفت:اردوهای جهادی نیز تمرینی برای خودسازی است تا دانشجویان ضمن آشنایی با فضای جامعه خود را برای خدمت به کشور در آینده آماده کنند.

وی از شعار می سازم تا ساخته شوم اردوهای جهادی بعنوان شعار عملی نام برد و گفت: ایجاد روحیه تعاون در بین دانشجویان موجب توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در جامعه می شود.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی های جهادگران پرداخت و گفت: خودسازی، محرومیت زدایی و کمک به همنوع در کنار، صبر و تحمل و استقامت از ویژگی های اردوهای جهادی است.

بنیامین علیمحمدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل نیز با بیان اینکه گروه جهادی عباسیون این دانشگاه در سال 96 بعنوان بهترین گروه جهادی سپاه حضرت عباس(ع) انتخاب و تجلیل شد به ارائه برنامه های جهادی سال 97 این گروه جهادی پرداخت و گفت: گروه های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل به استعداد 120 دانشجو برادر  و خواهر جهت محرومیت زدایی به روستاهای بقرآباد، قزل قیه، انیللو و آلوچه اعزام می شوند تا در کنار برنامه های آموزشی با انجام فعالیت های فرهنگی از فقر فرهنگی این مناطق کاسته  و زمینه های پیشرفت، عمران و آبادانی این مناطق به دست جوانان این روستاها را فراهم کنند.

وی در پایان سخنان خود به فعالیت های عمرانی گروه جهادی عباسیون نیز اشاره کرد و گفت: گروه جهدی برادران پیش از این در مردادماه با حضور در منطقه گلمغان از محلات حاشیه اردبیل به رنگ آمیزی و مرمت یک باب مدرسه و حسینیه اقدام کردند.

پخش مستند اردوهای جهادی در سال گذشته، سخنرانی حجت الاسلام علی نسب معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، مولودی خوانی اباسلط ابراهیمی، اهتزاز پرچم گنبد امام رضا(ع) و توزیع نمک متبرک در بین دانشجویان جهادگر از جمله برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/