کد خبر: 6673 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰

در همایش قرآنی دانشگاه پیام نوراستان عنوان شد؛

روحی: احتکار با ظاهر و باطن قرآن در تناقض است

رئیس دانشگاه پیام نور استان با اشاره به مفاهیم قرآن کریم گرانفروشی، احتکار، سودجویی و سوء استفاده هایی نظیر این موارد را در تناقض با ظاهر و باطن قرآن دانست و گفت:کسانی که به این اعمال زشت مبادرت می ورزند عاقبت خوبی نخواهند داشت.

روحی: احتکار با ظاهر و باطن قرآن در تناقض است
به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز مراسم اختتامیه بیست دومین دوره مسابقات استانی قرآن و عترت دانشگاه پیام نور استان اردبیل با حضور مسئولان دانشگاهی در سالن اجتماعات ستاد این دانشگاه برگزار شد
افسر روحی رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل در ابتدای مراسم افتتاحیه به نقش و آثار قرآن در زندگی اجتماعی مردم اشاره کرد و گفت: ظاهر قرآن، ظاهری بسیار زیبا و دلنشین است و فعالیت های که در این زمینه برگزار می شود حائز اهمیت است اما آنچه که ما باید در عمل بیشتر به آن توجه کنیم معنویت و باطن قرآنی است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان بزرگان دین به تشریح باطن قران پرداخت و گفت: عمده مشکلات زندگی روزمره جامعه غفلت از رهنمودهای قرآن است حال اینکه این معجزه الهی راه و مسیر درست حرکت انسان را تببین و مشخص کرده است.

وی به مشکلات بوجود آمده اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: گرانفروشی، احتکار، سودجویی و سوء استفاده هایی نظیر این، در تناقض با ظاهر و باطن قرآن است و چنان که قرآن وعده داده است کسانی که  به این اعمال زشت مبادرت می ورزند عاقبت خوبی نخواهند داشت.

 روحی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از برگزار کنندگان بیست دومین دوره مسابقات قرانی مرحله استانی دانشگاه افزود: قرائت قرآن توسط اساتید برجسته، تواشیح، قرائت حافظان از جمله برنامه هایی است که روح آدم را جلا می بخشند و دانشگاه پیام نور افتخار می کند که هر ساله چندین مراسم با همین مضمون در سطح مراکز، واحدها و سطح استان برگزار می کند.

بیست و دومین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام نور استان اردبیل با شرکت بیش از 70 نفر از شرکت کنندگان در بخشهای مختلف حفظ، اذان، دعا و مناجات خوانی، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق برگزار شد.

انتهای پیام/