پربازدیدترین ها

کد خبر: 6681 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی خبرداد؛

اختصاص40 درصد از هزینه امور پژوهشی شرکت‌های سودده به پایان نامه های کاربردی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از تخصیص حداقل 40 درصد از هزینه امور پژوهشی شرکت­های سودده، بانک­ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت به اجرای طرح‌های کاربردی، پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی خبرداد.

اختصاص40 درصد از هزینه امور پژوهشی شرکت‌های سودده به پایان نامه های کاربردی

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، ابوالفضل بضاعت پور با بیان این مطلب افزود: طبق مفاد بند (ط) تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور این مبالغ برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و جهاد دانشگاهی مازاد بر درآمد اختصاصی پیش‌بینی‌شده آن‌ها در این قانون محسوب می‌شود و عیناً پس از تبادل توافق‌نامه توسط آن‌ها به سازمان برنامه‌ و بودجه کشور و خزانه‌داری کل کشور، توسط خزانه‌داری کل کشور به مؤسسات آموزش عالی یا پژوهشی و یا جهاد دانشگاهی طرف قرارداد برگشت داده می‌شود، به‌طوری‌که تا پایان سال مالی کل مبلغ توافقنامه‌ها تسویه ‌شوند.
 بضاعت‌پور اظهار داشت: مطابق این قانون، حداقل سهم قابل پرداخت از مبلغ هر طرح (پروژه) به دانشجویان، پژوهشگران پسادکتری، دانش‌آموختگان پژوهشگر و نیروهای کارورز شصت‌درصد (۶۰%) خواهد بود.
وی این قانون را فرصت مناسبی برای شرکت­ها، بانک­ها و مؤسسات انتفاعی برشمرد و عنوان کرد: این سازمان‌ها می توانند با استفاده از پتانسیل دانشگاه­ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، به حل مشکلات و مسائل خود در حوزه­های مختلف بپردازند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: به اساتید و دانشجویان دانشگاه نیز توصیه می‌شود در راستای کاربردی نمودن پایان­نامه­ها/رساله­های تحصیلات تکمیلی، تحقیقات خود و تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه، از این فرصت پیش‌آمده استفاده حداکثری نمایند.
بضاعت پور خاطرنشان کرد: اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه می­توانند به‌منظور مشاهده عناوین و فرایند اجرای طرح‌های پژوهشی پیشنهادی از کل کشور به سامانه اجرایی بند (ط) تبصره (۹) به آدرس اینترنتی https://mapfa.msrt.ir (http://10.30.55.244) مراجعه نمایند و برای تعریف پروژه­های تحقیقاتی جدید، مذاکرات لازم را با شرکت­ها، بانک­ها و مؤسسات انتفاعی موردنظر به عمل‌آورده و برای پیگیری­های لازم و انعقاد توافق­نامه، مراتب را به مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی اعلام نمایند.

انتهای پیام/