سرویس: تشکل های دانشجویی کد خبر: 6721 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان؛

مطالبه گری بسیج دانشجویی، عقبه علمی دارد

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان در جمع دانشگاهیان اردبیل با بیان اینکه مطالبه گری بسیج دانشجویی امروز عقبه علمی دارد، گفت: مطالبه گری در مسائلی که مردم از آن رنج می‌برند نه تنها سیاسی نیست، بلکه کاملا علمی و برای حل مشکلات مردم است.

مطالبه گری بسیج دانشجویی، عقبه علمی دارد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، دکتر پرویز پرزور مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اردبیل عصر امروز در جمع دانشگاهیان اردبیل ضمن تجلیل از مجاهدت های شبانه روزی سرهنگ اسدی، در کسوت مسئول بسیج دانشجویی استان از حسن اعتماد، سردار بابازاده فرمانده سپاه استان، و از تأییدات دکتر نیک روش رییس سازمان بسیج دانشجویی  قدر دانی کردو گفت:امروز هر چه زمان می گذرد، باید اذعان کنیم که حقیقت بسیج بعنوان تراث بسیار بزرگ و ماندگار حضرت امام (ره) برای حفاظت و پاسداری از آرمانهای انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج را نباید کلیشه ای بدانیم، گفت: این خواست و تلاش ویژه ی دشمن است که بسیج را در افکار عمومی تکراری و بدون خروجی جلوه دهد!

مسئول جدید سازمان بسیج دانشجویی استان در ادامه سخنان خود به نقش بسیج در حراست ار دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:در طول 40 سال از انقلاب اسلامی، نقش نیروهای بسیج شده برای حفاظت از انقلاب و اعتلای کشور در ابعاد مختلف، بی نظیر است.

وی با بیان اینکه در هر کجای این کشور یک تحول مثبت و رو به جلو داشته باشید، مطمئناً پای کسانی در میان است که با مجاهدت و با روحیه بسیجی  هر چند با گرایشات سیاسی و یا جناحی متفاوت کار را پیش برده اند، گفت: این روحیه بسیجی هم اصولگرا یا اصلاح طلب نمی شناسد بطوریکه هر کس برای انقلاب کار کند بسیجی است.

دکتر پرزور به بیانات امامین انقلاب در خصوص بسیج اشاره کرد و گفت: در بین اقشار مختلف بسیج نیز، آن مجموعه ای که بدون شک در بیانات امامین انقلاب نیز به نقش پر اهمیتش بعنوان نوک پیکان تحقق و دفاع از آرمان های انقلاب می توان اشاره داشت، بسیج دانشجویی است. لذا امام به بسیج دانشجویی پیام مکتوب داد، چرا که دانشجویان به مراکز علمی متصل هستند و می توانند در جامعه تاثیرگذار باشند و حتی امروز مخاطب مطالبات ویژه رهبر معظم انقلاب در موضوعات مختلف، مجموعه ی بسیج دانشجویی است.

وی در ادامه سخنان خود  به برنامه ها و ماموریت های بسیج دانشجویی اشاره کرد و گفت: ما دو ماموریت اساسی را در بسیج دانشجویی را دنبال می کنیم.

مسئول جدید سازمان بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه اولویت ما تربیت نیروی طراز انقلاب و کادر سازی برای نظام است. گفت: نیروی طراز یعنی کسی که در حوزه خودش، هم تخصص پیدا کند و دارای تعهد نیز باشد. به همین دلیل و با عنایت به این رسالت مهم است که به تعبیر رهبر معظم مظم انقلاب، فناوری راهیان نور در دانشگاه مفهوم پیدا می کند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان زحمات روسای و مسئولین فرهنگی دانشگاه های استان در انجام ماموریت هایی مانند راهیان نور، کنگره ی شهدا یا طرح ولایت را ارج نهاد و با بیان اینکه چون خروجی اینها باید تربیت نیروی طراز انقلاب باشد. گفت: خروجی این بستر تربیتی باید افرادی شوند که از مسائل انقلاب بکاهند نه اینکه خودشان برای انقلاب مسأله ساز شوند!

دکتر پر زور در ادامه سخنان خود  به تبیین  موضوع دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: مگر غیر از این است که تصمیم سازان و تصمیم گیران جامعه از دانشگاه یا حوزه بر می‌خیزند؟ حضرت امام برای همین می‌فرمودند: «دانشجو و دانشگاه مبدأ تحولات است»؛ علت اين است كه دانشگاه، مأموريتش تربيت نيروهاي متخصص با علم نافع برای حل چالش ها و مسائل نظام است. این فرد متخصص دانشگاهی زمانی در تراز انقلاب رشد می کند که روح تربیتی حاکم بر دانشگاه، مطلوب انقلاب و اسلام باشد! باور کنیم که هنوز دانشگاه مبداء تحولات است و باور کنیم حرف‌های امام کهنه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر برای حل معضلات کشور نماینده ی مجلس تحول آفرین کم داریم، اگر مدیران متخصص و دلسوز که آبروی نظام باشند کم داریم، وظیفه ی ما فقط گلایه از وضعیت موجود نیست، بلکه رسالت ما بعنوان بسیج دانشجویی و شما بعنوان مسئولین دانشگاهی، در قبال کادرسازی برای نظام دوچندان می شود.

مسئول جدید سازمان بسیج دانشجویی استان رسالت بعدی مجموعه را نقش آفرینی در عرصه های مختلف برای حل چالش‌های امروز انقلاب اسلامی دانست و گفت: بسیج باید مطالبات واقعی مردم را بشناسد و برای نیازهای مختلف ملت اقدامی کند.

 وی با تاکید به اینکه روی مسائل جدی و بومی استان و مطالبه گری آن باید تمرکز بیشتری شود، گفت: هیچ مجموعه ای به اندازه بسیج دانشجویی، پیوند وسیعی با مسائل سیاسی و اجتماعی ندارد. دایره ی خدمت رسانی بسیج بسیار گسترده است.

دکتر پرزور رسالت اصلی بسیج دانشجویی را تشکیل هسته های مقاومت برای حل مسائل و چالش های مختلف انقلاب عنوان کرد و گفت: کارکرد بسیج بالاخص بسیج دانشجویی فقط برای صدور بیانیه های اعتراضی نیست! امروز عرصه های خدمتی بسیج جدیدتر شده است. چون مطالبات مطالبات رهبر معظم انقلاب و شرایط کنونی کشور این را ایجاب می کند.

وی به مسائل حوزه علمی نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه ی علمی، ما باید ظرفیت مان را به تحول آفرینی نخبگان در علوم انسانی سوق دهیم چونکه این مسئله اکنون چالش نظام است، بنابراین باید بسیج دانشجویی جلوتر از همه وارد عرصه ی علم و فراهم سازی بستر برای نخبگان شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان در پایان سخنان خود به مسائل حوزه اجتماعی نیز اشاره کرد و با طرح این سوال که در برابر عملیات های روانی دشمن که دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام است، آیا اتاق فکر مقابله با عملیات روانی که مردم را از پا در می آورد، راه انداخته ایم، گفت: در حوزه ی اجتماعی ما باید با ظرفیت بزرگ بسیج دانشجویی، به حل مسائل و آسیب های اجتماعی مستضعفین جامعه بپردازیم.

وی بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص آرایش دانشگاه ها در جنگ های پیش رو را یادآور شد و با بیان اینکه امروز اتاق جنگ دشمن به وزارت خزانه داری رفته است، گفت: چقدر آرایش ما در بسیج دانشگاهیان به سمت جنگ اقتصادی رفت؟

دکتر پرزور به مسائل سیاسی نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه سیاسی نیز ما باید به جای چالش افزایی، چالش زدایی کنیم. سیاست زدگی صرف برای بسیج دانشجویی غیر قابل قبول است. برای مثال هنوز در کشور ما مدل پاسخگویی منطقی مسئولین ضمن مطالبه گری علمی و بدون حاشیه توسط ملت، جا نیافتاده است!

وی با بیان اینکه مطالبه گری بسیج دانشجویی امروز عقبه علمی دارد،خاطر نشان کرد:مطالبه گری در مسائلی که مردم از آن رنج می‌برند تنها مطالبه گری سیاسی نیست، بلکه کاملا علمی و برای حل معضلات و مشکلات است. این مدل سازی ها باید در بسیج دانشجویی اتفاق بیافتد.

مسئول جدید سازمان بسیج دانشجویی استان بسیج دانشجویی را پرچمدار انقلاب در دانشگاه ها، شهر و استان دانست و گفت: پاسداری از مواضع انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها بر عهده بسیج دانشجویی است.

وی پاسداری از دین خدا را ادامه راه امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: امروز هرکس که دل در گرو حرکت اباعبدالله(ع) دارد و می‌خواهد در مسیر ایشان گام برداد، باید نسبت به مسأله حفظ انقلاب و گسترش آن بالاخص در برهه ی بسیار حساس کنونی، احساس مسئولیت کند.

 

انتهای پیام/