کد خبر: 6734 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹

ایستگاه پرستاری و فرهنگ عاشورایی در اردبیل+ تصاویر

ایستگاه پرستاری و فرهنگ عاشورایی به عشق بزرگ پرستار کربلا ،حضرت زینب کبری سلام الله علیها، در روزهای سوگواری تاسوعا و عاشورا در اردبیل برپا شد.

ایستگاه پرستاری و فرهنگ عاشورایی در اردبیل+ تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در جمع خبرنگاران از برگزاری ایستگاه پرستاری و فرهنگ عاشورایی به مناسبت بزرگداشت و یادمان پرستار دشت نینوا حضرت زینب کبری خبر داد و گفت:این ایستگاه توسط شورای هماهنگی پرستاری استان با همکاری اداره پرستاری و دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،سازمان نظام پرستاری و حمایت سازمانها وادارات  فرمانداری ، شهرداری و  شورای شهر اردبیل و با همت تعدادی از NGO ها و سازمانهای مردم نهاد برپا شده است .
وی افزود: هدف اصلی این اقدام ترویج وتوسعه فرهنگ سلامتی، ارتقائ سطح آگاهی مردم در رابطه با بیماریهای غیرواگیردار و ترویج فرهنگ خود مراقبتی و  اجتماعی سازی حرفه پرستاری و شناساندن این حرفه مقدس به آحاد جامعه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: در این برنامه معاونت امور بهداشتی دانشگاه نیز با در اختیار گذاشتن انواع بروشورهای آموزشی ، قرص ویتامین D3 ، ترازوی BMI سنج مشارکت فعال دارد . 
وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار انجام فعالیت این ایستگاه چنانچه افراد مستعد بیماری و در معرض خطر شناسایی شود جهت ادامه مراقبت به مراکز بهداشتی و درمانی تابعه دانشگاه معرفی خواهند شد .
انتهای پیام/