کد خبر: 6743 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهورخبرداد؛

اختصاص 350 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به اردبیل

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در جلسه شورای اداری اردبیل به تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: سهم اردبیل از این تسهیلات 350 میلیارد تومان است.

اختصاص 350 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز جلسه شورای اداری استان اردبیل در محل نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس با حضور سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در مجموعه شورابیل اردبیل برگزار شد.

مدیران استان برای حل مشکلات مردم همت کنند

استاندار اردبیل در این جلسه با اشاره به روحیه ایستادگی و مقاومت رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس گفت: در مقطع کنونی که دشمنان جنگ اقتصادی را برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی کردند، باید روحیه وحدت و همدلی در بین مسئولان افزایش یابد.

 بهنام‌جو گفت: برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، یاد آور رشادت‌ها و از خودگذشتگی های رزمندگان و جوانان کشور در زمان 8 سال دفاع مقدس است که باید بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم و برای خدمت به مردم و کاهش مشکلات از رشادت‌های رزمندگان الهام بگیریم.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل نیز باید با الهام از شهدا که برای دفاع از مردم جان خود را نثار کردند، در راستای حل مشکلات و خدمت به مردم اقدامات لازم را انجام دهند و نیازمند وجود این فضاهای معنوی برای تجدید پیمان دوباره با شهدا هستیم.

اختصاص 350 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به اردبیل

سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری در این جلسه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: با افزایش حمایت های اقتصادی می توانیم از شرایط دشوار عبور کنیم.

 رضوی گفت: خوشبختانه برای ایجاد درآمد پایدار در مناطق روستایی و عشایری دولت یک لایحه فوریتی به مجلس ارائه داد و مجلس نیز با این لایجه موافقت کرد که حدود 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و عشایری پرداخت می‌شود.

وی افزود: سهم استان اردبیل از این آمار 350 میلیارد تومان است که این تسهیلات با کارمزد چهار درصد برای ایجاد اشتغال درمناطق روستایی و عشایری مرزنشین بوده و برای مناطق روستایی و عشایرنشین غیرمرزنشین نیز تسهیلات با کارمزد 6 درصد اعطا می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا در زمینه پرداخت تسهیلات توسعه روستایی به سرمایه‌گذاران این واحدها و طرح‌ها تسهیل ایجاد کرده و اعتبارات تسهیلاتی این طرح‌ها را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: به منظور تشویق سرمایه‌گذاران برای حضور در مناطق روستایی و عشایری واحدهای تولیدی که در این منطقه احداث شود 5 سال از پرداخت مالیات معاف بوده و در این مدت مالیات آنان با ضریب 3 درصد محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/