کد خبر: 6766 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴

دیدار مسئولین بسیج دانشجویی استان و رئیس دانشگاه پیام نور با خانواده شهید یونس زارع

مسئولین سازمان بسیج دانشجویی استان و رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل با حضور در منزل دانشجوی شهید یونس زارع یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند.

دیدار مسئولین بسیج دانشجویی استان و رئیس دانشگاه پیام نور با خانواده شهید یونس زارع

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز دکتر افسر روحی رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل به همراه حجت الاسلام و المسلمین حمید علی نسب معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و دکتر پرویز پرزور مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان به همراه حجت الاسلام و المسلمین عزیزاله عابدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی استان با حضور در منزل خانواده دانشجوی شهید یونس زارع یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

ارزش دیدار با خانواده شهدا، به میزان نزدیکتر شدن ما به سیره و سبک زندگی شهدا است

دکتر پرویز پرزور مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اردبیل در ابتدای این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شهدا اشاره کرد و گفت: مقام خانواده شهید را فقط می توان با خود شهید مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه دیدار از خانواده شهدا جزو وظایف همیشگی ما است، گفت: این دیدار ها در واقع قوت قلب و الهام بخش این نکته است که اگر خود شهدا امروز در قید حیات دنیوی بودند و در عرصه مورد نظر تلاش و فعالیت می کردند در برخورد با مشکلات و موانع چگونه برخورد می کردند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان در پایان سخنان خود تصریح کرد: امروز باید نگاه کنیم اگر شهدا در قید حیات بودند در کدام جبهه برای انقلاب و اسلام مجاهدت می کردند؟ ما نیز باید با این نگاه، مسیر شهدا را دنبال کنیم.

مادران شهدا از مصادیق امانتداران با اخلاق هستند

حجت الاسلام و المسلمین حمید علی نسب معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در ادامه این دیدار یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و گفت:آنچه که در زندگی انسان مهم است، آن است که بعد از چند سال به عقب برگردد و نتایج اعمال  و رفتار خود را ببیند و بیاندیشد که چیزی در مدت به دست آورده است، ایا از امکانات و نعمات الهی به درستی استفاده کرده است و اینکه شکرگذار بارگاه خداوند متعال به خاطر ارزانی نعمت ها بوده است یا نه؟

وی با بیان اینکه ما باید خودمان را همواره در محضر خداوند متعال بدهکار ببینیم به حادثه کربلا اشاره کرد و گفت: حضرت زینب کبری(س) با بصیرت بالای خود نهضت کربلا را تداوم بخشید بطوریکه بیداری های کنونی در سراسر جهان نشات گرفته از همین نهضت عاشورا  و مکتب امام حسین(ع) است.

علی نسب در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین موضوع امانت داری پرداخت و گفت: با نگاهی معمولی به واژه امانت داری به این نکته پی می بریم که امانت چیزی جز سالم تحویل دادن بار تحویل گرفته شده نیست در حالیکه معنی اخلاقی این واژه بالاتر از این تفسیر پرورش و به کمال رساندن بار تحویل گرفته شده است.

وی مجاهدت عظیم مادران شهدا را یاداور شد و گفت: مادران شهدا با معنی اخلاقی امانت فرزندان خود را پرورش داده به صاحب اصلی آنها برگزداند و این خود مهمتریت سعادت است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در پایان سخنان خود به متحانات الهی اشاره کرد و گفت: با امتحان بندگان خود را به ازمایش می کشاند و وقتی که انسان ها از این آزمون سربلند بیرون می ایند در حقیقت چشم و گوششان باز می شود و بهتر می توانند حقایق را ببینند.

وی به تبیین واژه صبر پرداخت و گفت: صابرین کسانی هستند که بیشترین اجر و پاداش را نزد خداوند متعال دارند به طوریکه در قران کریم و روایات برجای مانده از از ائمه معصومین نیز گوته بر این مدعا است.

مادر شهید یونس زارع نیز در پایان این دیدار به بیان خاطاتی از فرزند شهیدش پرداخت.

مسئولین بسیج دانشجویی استان در پایان این دیدار با حضور در مزار دانشجوی شهید یونس زارع، ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهید احترام گذاشتند.

آشنایی با زندگی نامه دانشجوی شهید یونس زارع:

شهید یونس زارع در سال 1347  تولدیافت و پس از اتمام دوره های ابتدائی و راهنمائی  به دانشگاه شهیدبهشتی راه یافته از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عازم جبهه شد و در تاریخ 1365/10/27 درشلمچه به فیض عظمی شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/