کد خبر: 6820 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در خصوص تصویب معاهده FATF

در این بیانیه آمده است: پیوستن به FATF یک اشتباه استرتژیک و یک زیان عظیم و جبران ناپذیر برای ملت و نظام و انقلاب اسلامی است.

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در خصوص تصویب معاهده FATF

به گزارش ابصارخبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های حوزه شهید علم الهدی در خصوص تصویب پیوستن ایران به fatf  بیانیه ای صادر کرد

در این بیانیه آمده است: بالاخره پس از کش و قوس های فراوان، سرانجام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه ی دیروز خود 15/07/97 لایحه ی پیوستن ایران به گروه اقدام ویژه مالی موسوم به  fatfو مهمترین بخش آن یعنی کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم موسوم به catرا با 142 رأی موافق در مقابل 122 رأی مخالف به تصویب رساندند.

تجربه ی تلخ برجام که دولت آن را یک دستاورد ارزشمند برای خود تلقی می نمود و همواره از رفع کامل تحریم ها و گشایش های اقتصادی سخن به میان می آورد، ثابت کرد که هرگونه اعتماد به آمریکا و کشورهای غربی که تنها به منافع خود در منطقه می اندیشندو به سایر کشورها نگاه استعماری و استحماری دارند، نتیجه ای جز خواری و خذلان در میان نخواهد داشت.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل(شهید علم الهدی) ضمن مخالفت صریح با پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این معاهده ننگ آمیز و محکومیت تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی، موارد ذیل را خاطر نشان می سازد:

  1. مجلس شورای اسلامی که به فرموده ی امام راحل در رأس همه ی امور قراردارد، باید با درنظر گرفتن تمامی مصالح و منافع ملی و به دور از هرگونه اغراض سیاسی به بررسی این معاهده می پرداخت و با درس گرفتن از تجربه ی برجام که در مدت زمان کوتاهی به تصویب رسید، چنین تصمیم شتاب زده ای اتخاذ نمی کرد.
  2. در شرایطی که اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه با گوشمالی و سیلی محکم به تروریست ها در عراق و سوریه و در مجاورت نیروهای آمریکایی، باردیگر عزت و اقتدار بی بدیل جمهوری اسلامی ایران ایران را نشان داد، تصویب چنین لوایحی موجب زیرسوال رفتن استقلال، عزت و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران می شود.
  3. برخلاف تصور مجلس و دولت؛ تعهدات دولت به fatf شامل 41 بند است که مجلس تنها به بررسی 4 بند آن پرداخت و 37 بند دیگر به طورکامل توسط دولت در حال اجرا می باشد.
  4. پیوستن کشور به کنوانسیون مالی مبارزه با تروریسم cft  که در این صورت باید حزب الله لبنان و محور مقاومت در منطقه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان گروه های تروریستی شناخته شوند، چه مفهومی دارد؟ این در حقیقت یک اشتباه استرتژیک و یک زیان عظیم و جبران ناپذیر برای ملت و نظام و انقلاب اسلامی است.
  5. از شورای محترم نگهبان انتظار می رود با درنظرگرفتن خون شهدا، منافع ملی و مصالح عمومی کشور و به دوراز هرهرگونه فشارهای جانبی و پیروی از منویات مقام عظمای ولایت و دلسوزان نظام و انقلاب، به تأیید یا رد این مصوبه ی مجلس شورای اسلامی مبادرت ورزد.

امضا کنندگان بیانیه:

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل       

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل

بسیج دانشجویی دانشکده فنی رازی     

بسیج دانشجویی دانشکده فنی فاطمه (س)

بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی نوین  

بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی مقدس اردبیلی

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور نیر    

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور نمین

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رضی       

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آزادگان نیر

بسیج دانشجویی دانشکده فناوری های نوین نمین

انتهای پیام/