کد خبر: 6847 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳

نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان به شورای نگهبان؛

CFT کنوانسیونی استعماری است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل با ارسال نامه ای سرگشاده به دبیر شورای نگهبان در مورد لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم(cft) خواستار بررسی دقیق این کنوانسیون استعماری شد.

CFT کنوانسیونی استعماری است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل با ارسال نامه ای سرگشاده به آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در مورد لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم(cft) اعلام داشت: ما جمعی از دانشگاهیان و فعالین عرصه فرهنگی استان اردبیل از جنابعالی صراحتا درخواست می نماییم، کنوانسیون استعماری که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است را به صورت دقیق بررسی نمایید.

در این نامه خطاب به اعضای شورای نگهبان نیز آمده است: از اعضای فرهیخته شورای نگهبان که از پشت پرده تمام سند های تحمیل شده از جانب رژیم های غربی و شرقی آگاهی کامل دارند، انتظار می رود این نهاد مقدس که مسئولیت صیانت از دستاورد و آرمان های انقلاب را دارد، سند تصویب شده cft را با سخنان صریح مقام معظم رهبری درباره کنوانسیون های استعماری تطبیق داده تا در وهله اول منافع مردم نظام جمهوری اسلامی ایران به منافع احزاب سیاسی ترجیح داده و در وهله دوم دشمنان اسلام و مسلمین بخصوص دشمنان قسم خورده مردم شریف و بزرگ ایران اسلامی را در رسیدن به اهداف شوم شان ناکام گذارد.

 

متن کامل نامه سرگشاده شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان به دبیر محترم شورای نگهبان

باسمه تعالی

دبیر محترم شورای نگهبان آیت الله جنتی(حفظه الله)
سلام علیکم
همانطور که مستحضر هستید،بعد از برجام سند تحریمی دیگری از سمت رژیم های غربی و شرقی به ایران توسط نمایندگان خانه ملت امضا شد.
احتراما حسب ارسال لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم(cft) به شورای نگهبان برخی از مغایرت های قانونی این لایحه به اختصار خدمتتان تقدیم می گردد.

الف) تغییر قوانین داخلی 
این کنوانسیون در برخی از موارد از کشور عضو می‌خواهد که قوانین داخلی خود را تغییر دهد. به عنوان مثال در ماده 4 از کشورهای عضو می‌خواهد که جرائم مندرج در ماده (2) این کنوانسیون را به عنوان جرائم جزائي در قانون داخلي خود قرار دهند. این ماده استقلال حقوقی کشور را از بین می‌برد مغایر با اصل 152 و 153 قانون اساسی است.

ب) تسلط بیگانگان 
طبق ماده 6 این کنوانسیون کشورهای عضو موظف خواهند بود قوانینی در داخل کشور وضع نمایند که طبق آن اعمال جزایی منظور شده در کنوانسیون CFT تحت هیچ گونه شرایطی با توجه به ملاحظات مربوط به ماهیت سیاسی، فلسفی، عقیدتی، نژادی، قومی، مذهبی و... توجیه‌پذیر نباشد. این ماده علاوه بر مغایرت با اصل 152 قانون اساسی با اصل 153 قانون اساسی نیز مغایر است. در این اصل صراحتا هرگونه قراردادی را که موجب تسلط بیگانگان برکشور گردد را ممنوع شمرده است.

ج) مصادیق اَعمال تروریستی 
طبق این کنوانسیون، ایران نمی‌تواند با ملاحظات عقیدتی و سیاسی خود، از اقدامات گروه‌های مقاومت که در برابر تروریسم تکفیری و صهیونیستی مقابله می‌کنند، حمایت کند. به طوری که در ماده ٦ کنوانسیون آمده است: «هر کشور عضو در موارد لزوم و عندالاقتضاء اقداماتي را نظير تدوين قانون داخلي اتخاذ خواهد نمود تا اطمينان حاصل نمايد اعمال جزائي منظور در اين کنوانسيون تحت هيچ گونه شرايطي با توجـه بـه ملاحظـات مربوط به ماهيت سياسي، فلسفي، عقيدتي، نژادي، قومي، مذهبي و يا غيره توجيه‌پذیر نباشند» 
این ماده علاوه بر مغایرت با اصل152 و 153 قانون اساسی با اصل 154 قانون اساسی و بند 59 سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه نیز مغایرت دارد.

د) همکاری های قضایی و انتقال اطلاعات به خارج از کشور 
در بخش هایی از دو ماده 12 و 18 این کنوانسیون، ایران ملزم می شود اطلاعاتی را به خارج از کشور منتقل کند و همچنین با کشورهای دیگر در حوزه های قضایی و تحویل دادن مجرمان همکاری کند. به عنوان مثال این کنوانسیون کشور عضو را ملزم می کند که درخواست همکاری حقوقی کشورهای دیگر را بر اساس رازداری رد نکند. از آنجا که همواره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادبیات دولتمردان آمریکایی، متهم به انجام اقدامات تروریستی بوده است و اساساً بخش اعظم تحریم‌ها علیه کشور، با برچسب تروریسم بر سپاه اعمال می‌شود، بنابراین انتقال اطلاعات نهادهای زیر مجموعه و پوششی این نهاد و همچنین موسسات و شرکت‌هایی که هر سطحی از تعامل با سپاه پاسداران را داشته باشند، در شرایط فعلی کشور (دوران تحریم) می‌تواند به شناخت آنها و در نهایت تحریم آنها منجر شود و همچنین دوقطبی تحریمی-غیرتحریمی را تشدید کند.

رئیس محترم شورای نگهبان،ما جمعی از دانشگاهیان و فعالین عرصه فرهنگی استان اردبیل از جنابعالی صراحتا درخواست می نماییم، کنوانسیون استعماری که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است را به صورت دقیق بررسی نمایید، و با توجه به اینکه حضرتعالی و سایر اعضای محترم شورای نگهبان از پشت پرده تمام سند های تحمیل شده از جانب رژیم های غربی و شرقی آگاهی کامل دارید، لذا انتظار می رود این نهاد مقدس که مسئولیت صیانت از دستاورد و آرمان های انقلاب را دارد، سند تصویب شده cft را با سخنان صریح مقام معظم رهبری درباره کنوانسیون های استعماری تطبیق داده تا در وهله اول منافع مردم نظام جمهوری اسلامی ایران به منافع احزاب سیاسی ترجیح داده شود، و در وهله دوم دشمنان اسلام و مسلمین بخصوص دشمنان قسم خورده مردم شریف و بزرگ ایران اسلامی را در رسیدن به اهداف شوم شان ناکام گذارد.

و من الله التوفیق
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل

 

انتهای پیام/