کد خبر: 6904 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴

مدیر حج و زیارت استان؛

افزایش دوبرابری ثبت نام اربعین حسینی در اردبیل/ زائرین حسینی استان به 12 هزار نفر رسید

مدیر حج و زیارت استان اردبیل از صدور ویزای اربعین برای 12 هزار نفر از مردم استان خبرداد و گفت: آمارها نشان می دهد تا پایان کاراعزام، آمار زائران اردبیل نسبت به سال گذشته دو برابر خواهد شد.

افزایش دوبرابری ثبت نام اربعین حسینی در اردبیل/ زائرین حسینی استان به 12 هزار نفر رسید

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،  ودود چمن آرائی مدیر حج و زیارت استان اردبیل از صدور ویزای قریب به 12 هزار نفر  زائر اردبیلی برای شرکت در همایش راهپیمایی عظیم اربعین حسینی خبر داد و گفت:  امسال برای اولین بار در استان اردبیل دفتر موقت کنسولی عراق مستقر  گردید و ویزای اربعین همه زائرین استان در دفتر موقت کنسولی صادر شد.

وی در ادامه سخنان خود به مقایسه آمار زائران اعزامی به اربعین حسینی در سال گذشته و امسال پرداخت و گفت: آمارهای ثبت شده در سامانه سماح حکایت از افزایش دو برابری ثبت نام زائرین استان نسبت به سال گذشته دارد.
 
 مدیر حج و زیارت استان گفت: بر اساس ساز و کارهای معین و منسجم در سامانه سماح، زائرین محترم استان بعد از ثبت‌نام و تحویل مدارک در شرکتهای خدمات زیارتی مراکز شهرستان‌ها با محدوده زمانی کمتر از 24 ساعت توانستند ویزای خود راتهیه نمایند که این سرعت و دقت صدور ویزا در مقایسه با سنوات قبل بی‌سابقه بوده‌است. 
 
مدیر حج و زیارت استان اردبیل در پایان سخنان خود از کلیه نهادها و کمیته‌های مرتبط در امر اعزام زائرین که همکاری‌های نزدیک و لازم را داشته‌اند تقدیر و تشکر نمود.
 
شایان ذکر است سال گذشته بیش از 7 هزار زائر حسینی از استان به کربلای معلا اعزام شده بودند.

انتهای پیام/