کد خبر: 6959 ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاههای استان:

عملیاتی کردن علوم، سبب رشد و پیشرفت جامعه دانشگاهی می شود

رئیس دفاترنهاد رهبری در دانشگاههای استان با بیان اینکه اساتید گروه معارف نقش بسزایی در تربیت نسل سالم دارند، گفت:عملیاتی کردن علوم، سبب رشد و پیشرفت جامعه دانشگاهی می شود.

عملیاتی کردن علوم، سبب رشد و پیشرفت جامعه دانشگاهی می شود

به گزارش ابصارخبر، شامگاه سه شنبه 15 آبان نشست بررسی چالشها و فرصت های پیش روی انقلاب اسلامی ویژه استادان گروه معارف اسلامی دانشگاههای استان اردبیل به همت گروه معارف اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی و با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان در این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام احمد شجاعی مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این نشست فشارهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، القای تفکر ناکارآمدی نظام اسلامی و دین اسلام و تهاجم فرهنگی را به عنوان عوامل بیرونی چالش های انقلاب اسلامی مبنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری یادآور شد و گفت: فاصله گرفتن از آرمان های انقلاب اسلامی، اختلاف و تفرقه و عدم تحقق عدالت اجتماعی را از عوامل درونی چالش های انقلاب اسلامی هستند.
وی افزود: مهمترین و بزرگترین چالش نظام اسلامی معیشت مردم است که اگر مسئولین نتوانند این بحران را مدیریت کنند، به تهدید جدی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی مبدل می شود.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل نظام اسلامی برمبنای مردم سالاری دینی را بزرگترین کامیابی انقلاب اسلامی مطرح کرد و اظهار داشت: مشکلات اقتصادی و عدالت اجتماعی نیز از عوامل ناکامیابی انقلاب اسلامی مطرح است.
حجت الاسلام والمسلمین عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اردبیل نیز در این نشست ضمن تسلیت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و سالروز شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم السلام، با برشمردن بخشی از مشکلات و آسیب های اجتماعی جامعۀ دانشگاهی گفت: اساتید گروه معارف اسلامی دانشگاهها در کنار دیگر استادان نقش بسزایی در تربیت نسلی سالم دارند.
وی افزود: در نظریه پردازی و ایده پردازی ها، استادان گروه معارف اسلامی پیشتاز امور باشند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اشاره کرد و خاطرنشان شد: وحدت و همدلی و کاربردی نمودن علوم، مسبب رشد جامعه دانشگاهی و در نهایت پیشرفت کشور می شود.
دکتر مرتضی ابراهیمی معاون آموزشی و پژوهشی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اردبیل نیز در این مراسم با بیان اینکه محتوای انقلاب اسلامی دین مبین اسلام است و بُعد معنوی وجود دارد، گفت: زیادی دشمنان انقلاب اسلامی منوط به وجود بُعد معنوی است و در این زمینه دشمنی و توطئه افکنی شبانه روزی  از سوی دشمنان انجام می گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین سیف الله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: دشمنان درونی و بیرونی دین اسلام با خلق نیازهای کاذب برای مردم، آنها را از دین غافل کرده است.
وی ادامه داد: برخی آداب و رسوم نادرست در کشور گریبان گیر عموم مردم بخصوص دانشجویان شده است چرا که این زندگی را برای دانشجو سخت می کند.
گفتنی است در این نشست دیگر اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات، مشکلات، انتقادات و راهکارهای خود را مطرح نمودند.
انتهای پیام/