کد خبر: 6970 ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹

معاون پژوهش و فناور دانشگاه آزاد اردبیل

کنفرانس ملی محاسبات نرم در اردبیل برگزار می شود

معاون پژوهش و فناور دانشگاه آزاد اردبیل از برگزاری چهارمین کنفرانس ملی محاسبات نرم در اردبیل خبرداد و گفت: رسانه های استان با هویت سازی درست می توانند اردبیل را در مدت کوتاهی به برند علمی در منطقه تبدیل کنند.

 کنفرانس ملی محاسبات نرم در اردبیل برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، فرزاد ستاری معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اردبیل از برگزاری چهارمین کنفرانس ملی محاسبات نرم در زمینه برق و کامپیوتر در واحد اردبیل خبرداد و گفت: این کنفرانس با حضور محققین و پژوهشگران این حوزه به صورت متفاوت و تبادل علم و دانش 23 آبان در دانشکده فنی دانشگاه آزاد اردبیل برگزار می شود.

وی در ادامه سخنان خود به تاریخچه این همایش اشاره کرد و گفت: همایش هایی از این دست یکبار در سال های 82 و 83 و همایشی با موضوع برق یکبار در سال 94 برگزار شده است که این خود حکایت از اهمیت توسعهIT برای استان دارد.

ستاری با بیان اینکه استان شدیدا نیازمند توسعه صنعت IT است، گفت: امروز کشور های بزرگ اروپایی قسمت اعظم درآمد ناخالص ملی شان را از طریق IT  بدست می آورند  بطوریکه تنها کشور فنلاند از طریق طراحی  و توسعه بازی کلش توانسته بیش از 2 برابر درآمد ناخالص ایران درآمد کسب کند.

وی با بیان اینکه امروز کشور های حوزه اسکاندیناوی در تلاش هستند تا با استفاده از بستر IT بازی های بومی و اساطیری خود نظیر وایکینگ ها را طراحی و روانه بازارهای جهانی کنند، خاطر نشان کرد: امروز برخی از کشور درصدد هستند تا با تولید بازی رایانه ای علاوه بر تسخیر ذهن و روان جوانان سراسر جهان, به فرهنگ کشورهای مختلف نیز نفوذ کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اردبیل توانایی جوانان اردبیل را خاطرنشان کرد و گفت: مسئولین می توانند با فراهم کردن بسترهای لازم و توسعه دانش IT در اردبیل  راه را برای جوانان استان باز کنند تا آنها با دانش و خلاقیت خود بتوانند گام های مهمی برای توسعه صنعتIT  استان بردارند.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح جزئیات چهارمین کنفرانس ملی محاسبات نرم در زمینه برق و کامپیوتر  اشاره کرد و گفت: این کنفرانس برای اولین بار با رویکرد متفاوت برگزار می شود تا محققان و پژوهشگران بیشتر بتوانند دانش و تخصص های خود را به تبادل بگذارند.

ستاری از دریافت 246 مقاله در چهارمین کنفرانس ملی محاسبات نرم خبرداد و گفت: پس از بررسی های لازم تعداد 74 مقاله به بخش پایانی راه یافت که از این تعداد نیز62 مقاله ارائه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم رسانه ها در ترویج علم و دانش در بین مردم اشاره کرد و گفت: امروز حضور گسترده مردم در شبکه های اجتماعی این فرصت را در اختیار رسانه ها گذاشته تا با ارائه اطلاعات لازم مردم را فناوری های جدید به خصوص صنعت IT آشنا کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در بالا بردن راندمان استان دارند، گفت: حتی زنان خانه دار هم نیازمند صنعت IT هستند.

وی صنعت IT را تنها صنعتی عنوان کرد که بدون داشتن سرمایه تنها با داشتن دانش و مهارت های لازم در ظرف مدت 3 سال می توان به سود دهی قابل توجهی دست یافت.

ستاری به مقایسه صنعت قالی بافی و تولید اپلیکیشن پرداخت و گفت: ارزش مالی کار یک قالیباف طی یک سال برابر با تنها 2 ساعت کار یک مهندس نرم افزار تراز اول است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اردبیل به ایجاد بازار رقابتی در استان تاکید کرد و گفت: ایجاد بستر های دانش افزایی، برند سازی علمی و رقابت در بازار از جمله اهدافی است که این کنفراس در نظر دارد تا با فراهم کردن شرایط، به آنها برسد و در این میان رسانه ها به دلیل ارتباطات فرا استانی نقش مهمی در برند سازی بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: اگر رسانه های استان بسته های حمایتی خود را از محققان  و پژوهشگران استان دریغ نکنند با یک هویت سازی درست می توانیم در مدت کوتاهی اردبیل را به برند علمی در منطقه تبدیل کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اردبیل از طرح ساماندهی در حوزه IT انتقاد کرد و گفت: ساماندهی تنها موجب ازدیاد بروکراسی اداری و فرار نخبگان جامعه می شود بنابراین پیشنهاد می شود به جای ساماندهی  زمینه های ایجاد رقابت در بین جوانان را فراهم کنیم  تا نخبگان ما در یک فضای سالم رقابتی ضمن افزایش مهارت های خود زمینه ساز اشتغال و درامدزایی در استان را نیز فراهم کنند.

انتهای پیام/ج