کد خبر: 700 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳

ستاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه دانش بنیان:

شرکت‌های دانش‌بنیان راهکاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ضمن بازدید از نمایشگاه «دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان» در اردبیل بر حمایت همه‌جانبه دولت از این شرکت‌ها تأکید کرد.

شرکت‌های دانش‌بنیان راهکاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، سورنا ستاری معاون علمی پژوهشی رئیس جمهور ظهر سه شنبه با حضور در خانه فرهنگ دانشگاه محقق اردبیلی از توانمندی‌های  مراکز رشد و واحد های فناوری استان بازدید و از نزدیک با پیشرفت های استان در زمینه فعالیت های دانش بنیان آشنا شد.

در این نمایشگاه که به همت شش سازمان و مرکز رشد و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی، مرکز رشد گیاهان دارویی دانشگاه آزاد، مرکز رشد دانشگاه پیام نور، پارک علم و فناوری، ‌بنیاد نخبگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت برپا شده بود، جدیدترین یافته‌های علمی و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

ستاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در یک سال و نیم اخیرتلاش های زیادی انجام شده تا با ایجاد امکانات و منابع شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران شکل بگیرند گفت: با اینحال اردبیل علی رغم پتانسیل بسیار بالا در این زمینه عقب مانده است.

وی ضرورت تقویت اقتصاد دانش‌بنیان را یادآور شد و گفت: اغلب مشکلات موجود بر سر راه شرکت های دانش بنیان از عدم فرهنگسازی درست در تقویت اقتصاد دانش‌بنیان است که این مسئله از طریق رسانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی قابل حل است.

معاون علم و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: حمایت از این شرکت‌ها با تسهیلات کم بهره و معافیت‌های مالیاتی مد نظر است که در این زمینه متقاضیان از تسهیلات ویژه کارآفرینان نیز می‌توانند بهره ببرند.

ستاری با بیان اینکه فعالان این حوزه را نباید با عینک ثروت نگریست گفت: تلاش در جهت تجاری سازی فکر و ایده جوانان توسط این افراد ارزشمند و ستودنی است.

معاون علم و فناوری رئیس جمهور در پایان بازدید یک ساعته خود از نمایشگاه توانمندی های دانش بنیان اردبیل گفت: تلاشمان بر این است این مجموعه‌ها به صورت جدی به مرحله رشد، بالندگی برسند تا اقتصاد مقاومتی نیز که مد نظر مقام معظم رهبری است به سرانجام برسد و در این راه با حمایت های همه جانبه خود تمام سعی و تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.

انتهای خبر/ج