کد خبر: 7052 ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل به مناسبت 16 آذر

تجربه ی انقلاب ثابت کرده است که وقتی استکبار از پس جریانی بر نمی آید، به ماهیت آن هجوم می برد. بدین صورت که تلاش می کند تا 16 آذر هویت خود را فراموش کند تا مکانی برای سرسپردگان به استکبار شود .

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل به مناسبت 16 آذر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل به مناسبت 16 آذر روز دانشجو بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه با اشاره به روز  دانشجو آمده است:که به روز دانشجو نامگذاری شده است، نقطه عطف فعالیت های جنبش های دانشجویی، نمایانگر روح استکبار ستیزی، استقلال خواهی، عدالت طلبی و آزادی خواهی دانشجویان ایران در سایه اسلام است. در 16 آذر سال 1332، وقتی دانشکده فنی دانشگاه تهران به خون شهیدان مصطفی بزرگ نیا، مهدی شریعت رضوی و احمد قند چی رنگین شد، تمامی دانشجویان آزادی خواه دانستند که باید رسالت خود را نسبت به جامعه ایفا کنند و با نشان دادن چهره واقعی استکبار به امت شریف ایران بر علیه این شیطان بزرگ قیام کنند. سردمداران استکبار جهانی گمان نمی کردند که این روز آغازی بر پایان آنها خواهد شد، دانشجویان، موذن جامعه خود می شوند و از درون آنها چمران ها، علم الهدی ها، باکری ها و ... به پا خواهند خواست که تا به امروز این فرهنگ استکبار ستیزی در عرصه های مختلف داخل و خارج کشور در جریان خواهد بود.

حافظه تاریخی امت ایران گواهی می‌دهد جنبش های دانشجویی ایران در طیف ‌ها و گرایش ‌های متعدد و متفاوت از ۱۶ آذر ۳۲ تا پیروزی انقلاب اسلامی و سپس در مقاطع مختلف ۴۰ سال اخیر به ویژه در سال‌های دفاع مقدس و رخدادهای شگرفی چون تسخیر لانه جاسوسی امریکا در سال ۱۳۵۸ و دیگر وقایع تأثیرگذار در انقلاب اسلامی همواره طلایه دار نقش پذیری‌ها و اقدام‌های تعیین کننده بوده است اما تجربه ی انقلاب ثابت کرده است که وقتی استکبار از پس جریانی بر نمی آید، به ماهیت آن هجوم می برد. بدین صورت که تلاش می کند تا 16 آذر هویت خود را فراموش کند تا مکانی برای سرسپردگان به استکبار شود که با سوء استفاده از تحرکات دانشجویی، با نظام جمهوری اسلامی تسویه حساب کنند. برخی از دانشجویان که راه را گم کرده اند متأسفانه تحت تأثیر عملیات روانی و هجمه‌های تبلیغاتی و رسانه‌های دشمن در روز قدس شعار "نه غزه نه لبنان" سر میدهند و سال 88 با سوء استفاده از نماد سبز اهل بیت سلام الله علیهم، مسجد ضراری را بر ضد اسلام و مسلمین علم می کنند. باید بدانیم دسیسه ای که برای مقابله با بیداری حیات بخش شیعیان، فرقه ی ضاله ی شیعه ی لندنی و مراجع انگلیسی را به صحنه آورد در مواقع حساس انقلاب نیز با دستاویز قرار دادن جنبش های دانشجویی که باید برای تعالی و پیشرفت کشور و امت ایران قدم بردارند، انتخاب های نابجا و احساسی را بر آنها تحمیل و کشور را در بحران های عظیمی فرو می برد. اکنون دانشجوی بیدار باید بداند که تفکر لبیرالی در برخی از اعضای انقلاب ریشه دوانده تا حیات را از نظام مقدس جمهوری اسلامی بگیرد، سر سپردگی غرب را جایگزین استقلال و آزادی کشور کنند که ثمره خون شهیدان است.

دانشجویان ایران اسلامی به روشنی این موضوع را می دانند که ترسیم آینده و چشم انداز این کشور به دست آنان صورت خواهد گرفت پس با درس گرفتن وقایع گذشته که همگی ناشی از تفکر نگاه به غرب است که حتی آب خوردن امت ایران را هم به خارج از کشور گره می زند مانند برجام که نشان داد به آمریکا نمی شود اطمینان کرد، مدیریت لیبرال-سرمایه داری کشور که باعث از بین رفتن عدالت و پخش شدن ثروت در بین تعدادی انگشت شمار از افراد شده است، به سمت تفکر انقلابی گام برخواهند داشت که با دستان خالی، موشک های  بالستیک نقطه زن را تولید می کند، پایه گذار جبهه مقاومت است که در عراق و سوریه بر داعش فائق آمدند. دانشجو دلسوز انقلاب سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را که می فرمایند "آینده بهتر از امروز و متعلق به جوانان است اما لازمه آن، باقی ماندن در صراط مستقیم و حرکت مستمر و خستگی ناپذیر است" سرمشق راه خود قرار میدهد.

ما دانشجویان بسیجی دانشگاه پیام نور اردبیل از نخبگان، فرهيختگان و افراد با بصيرت تقاضا داریم هميشه در صحنه باشند و با اميد به بهبود شرايط تلاش کنند. نخبه موفق کسی است که اميد به تعالی در او هميشه زنده باشد و اسير سياه نمايی ها و نااميدی ها نشود. همچنین از دولت و مجلس شورای اسلامی می خواهیم به دور از جناح بازی و سیاسی کاری برای بهبود شرایط کشور حمايت شايسته ای از مبتكرين، مخترعين، فرهيختگان و توليد كنندگان داخلي داشته و از جوانان در بدنه این انقلاب بیشتر استفاده کنند. در پايان، ضمن بزرگداشت روز دانشجو، همه تشكل هاي دانشجويي كشور را به هم افزايي در جهت پيشرفت و توسعه كشور با ايجاد فضايي سالم، پويا، نقاد و مستقل دعوت مي نمايیم.

انتهای پیام/ج