کد خبر: 7055 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷

مراسم آغاز به كار مركز تحقيقات انرژي در دانشگاه آزاد اردبیل

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل مراسم آغاز به کار مرکزتحقیقات انرژی این دانشگاه گفت: با توجه به گنجينه عظيم علمي كه در استان وجود دارد اين مركز به كانوني براي تمام متخصصان استان و كشور در جهت توسعه راهبردي مسايل جامعه تبدیل خواهد شد.

مراسم آغاز به كار مركز تحقيقات انرژي در دانشگاه آزاد اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز مركز تحقيقات انرژي دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با حضور جمعی از مسئولان استانی و دانشگاهی در اردبیل آغاز به کار کرد.

اسحاق رسولي رئیس دانشگاه آزاد اردبیل در این مراسم گفت: با توجه به گنجينه عظيم علمي كه در استان وجود دارد اين مركز كانوني خواهد بود براي تمام متخصصان استان و كشور كه در جهت توسعه راهبردي مسايل جامعه از آن استفاده كنند.

وی افزود: در استان اردبيل نيروهاي علمي خيلي قوي اي داريم كه اگر اين نيروها را به حول مسايل استراتژيك كشور ساماندهي كنيم، بركات خيلي زيادي را مشاهده خواهيم كرد.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه توسعه پايدار با مساله انرژي پيوند خورده و اگر امروز تحت فشار قدرت هاي جهاني هستيم بيشتر به دليل وجود انرژي است كه چه به لحاظ انرژي سنتي كه وجود دارد و چه انرژي هاي نو مانند انرژي هسته اي كه كشور ما تلاش مي كند از سرمايه هاي علمي خود در جهت خدمت بيشتر به مردم و جامعه از آن استفاده كند.

عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي اردبيل اظهار داشت: در نحوه مديريت و بهره گيري از انرژي به خصوص انرژي هاي نو نياز اساسي احساس مي شود و بايد با حمايت و هم افزايي دستگاه هاي اجرايي و علمي در توسعه دانش و فناوري براي حل مسايل اجتماعي فعاليت هاي خوبي داشته باشيم.

وی گفت: عدم مديريت يكپارچه انرژي از معضلات اساسي كشور است و ورود به فعاليت در خصوص انرژي به احساس مسئوليت بيشتر نيروهاي علمي و اجرايي نياز است.

انتهای پیام/ج