کد خبر: 7107 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲

پژوهشگر سبک زندگی اسلامی :

اصول حفظ الصحه در جامعه ما به کلی فراموش شده است

یک پژوهشگر سبک زندگی اسلامی در کارگاه تغذیه سالم که در مهدیه اردبیل با بیان اینکه اصول حفظ الصحه در جامعه ما به کلی فراموش شده است، گفت:گر مردم در اصلاح سبک زندگی خود اهتمام نداشته باشند آینده تاریکی را شاهد خواهیم بود.

اصول حفظ الصحه در جامعه ما به کلی فراموش شده است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز، کارگاه تغذیه سالم به همت موسسه پیشگامان تمدن نوین اداره کل ورزش و جوانان و هیات رزمندگان اسلام استان اردبیل در محل مهدیه اردبیل برگزار شد.

سیامک احدزاده، پژوهشگر سبک زندگی، با اشاره به نقش تغذیه در سلامت جسمی، روحی و روانی جامعه، به بیان نکاتی درخصوص تغذیه سالم از دیگاه منابع طب سنتی پرداخت.

وی با بیان اینکه اصول حفظ الصحه در جامعه ما به کلی فراموش شده است، نقش فعالین حوزه سلامت در این خصوص را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: اگر مردم در اصلاح سبک زندگی خود اهتمام نداشته باشند آینده تاریکی را شاهد خواهیم بود.

احدزاده با اشاره به شرایط کنونی کشور در آستانه چهل سالگی انقلاب و تلاش دشمن در جهت تضعیف اقتصاد کشور، وضعیت کنونی سلامت کشور را خطرناک شمرده و افزود: استقلال کشور با وجود این همه بیماری و وابستگی حوزه درمان به غرب امکان پذیر نیست. طبق فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت از تولیدات ملی و همچنین بومی سازی علوم، فعالین حوزه سلامت وظیفه دارند در خصوص ترویج طب سنتی ایرانی باید تلاش ویژه ای داشته باشند.

وی در آخر از تلاش ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان دانشگاه و ریاست و مدیریت بیمارستان امام خمینی در خصوص ایجاد و راه اندازی کلینیک تخصصی طب سنتی و جذب و دعوت دو نفر از متخصصین طب سنتی به اردبیل که هم اکنون در کلینیک تخصصی طب سنتی  واقع در بیمارستان امام خمینی (ره) مستقر هستند و در حال ارائه خدمت به همشهریان عزیز هستند تشکر کرده و گفت: با فعالیت این مرکز تخصصی، در آینده نزدیک شاهد حذف مراکز غیر علمی و غیر مجاز در این زمینه خواهیم بود.

انتهای پیام/ج