کد خبر: 7113 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲

در نشست تخصصی گفتمان حوزه و دانشگاه مطرح شد؛

نظریه سیاسی کشور ثمره وحدت حوزه و دانشگاه است

نشست تخصصی گفتمان حوزه و دانشگاه با محوریت بررسي عملکردها و چالش ها با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

نظریه سیاسی کشور ثمره وحدت حوزه و دانشگاه است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بعد از ظهر امروز نشست تخصصی گفتمان حوزه و دانشگاه با محوریت بررسي عملکردها و چالش ها با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در واحد اردبیل برگزار شد.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اردبیل در نشست تخصصي گفتمان حوزه و دانشگاه بر پالایش درونی در محضر علم و دین تاکید کرد و  گفت: باید در محضر دین و علم خود را پالایش دهیم و به نورانیتی که مد نظر خالق است برسیم و چراغ راه خودمان و دیگران شویم.

 تا زمانی که اختلاف نظر در جامعه است آن جامعه هم زنده است و حیات دارد

حجت الاسلام سیف اله مدبر رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل به این حدیث که « تا زمانیکه مردم در تفاوت و در اختلاف نظر هستند، بقا دارند و زمانیکه همه نظرها یکسان شد، هلاک می شوند » اشاره کرد و گفت: همیشه اختلاف نظرها رشدآور بوده اند.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه به فرمایش امام خمینی (ره) شکل گرفت و امام با پشتوانه عظیم فکری این موضوع را مطرح نمود.

حجت الاسلام موسوی از حوزه علمیه اردبیل نیز اظهار کرد: نظام عالم بر وحدت است و خداوند می گوید یک مرکز وحدت باید در عالم باشد تا عالم به فساد کشیده نشود و نظام همه جوامع هم باید به یک وحدت متکی باشد.

وی به نظام اسلامی حاکم بر کشور اشاره کرد و گفت: در نظام اسلامی ما هم، مقام معظم رهبری با قرار گرفتن در مرکز ثقل، به عنوان ارتباط دهنده تمام قوا، افکار و اندیشه ها است و همیشه منویات ایشان برای وحدت حوزه و دانشگاه موثر بوده و جهت ساختن جامعه سالم و پیشرفته مطرح شده است.

عسگر محمودی؛ عضو هیات علمی واحد اردبیل با ارایه مطالبی در خصوص فرهنگ سیاسی و انقلاب فرهنگی، به طرح سوالاتی پرداخت.

حجت الاسلام عزیزپور، میهمان از حوزه علمیه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی دست در دست هم دادن و ضرورت آن بخاطر بشری بودن تمام علوم است و علومی که در حوزه کار می شود هم علوم بشری است و نیاز به تکامل دارد.

وی افزود: ثمره وحدت حوزه و دانشگاه است که نظریه سیاسی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را ساخت که 40 سال است با افتخار بر کشور حکومت می کند.

رحیم انور؛ مدرس دانشگاه به اهمیت موضوع وحدت از دیدگاه امام خمینی اشاره کرد و گفت: دانشگاه مرکز تولید اندیشه ها است و باید بصورت علمی و آکادمیک با آموزه های دینی به دانش ها و آموخته ها جهت داده و آگاهی سازی کند.

وی ادامه داد: حوزه هم مرکز تولید اندیشه ها از طریق آموزه ها و قواعد دینی است که باید با ورود به مباحث علمی در معارف خود استحکام بخشد.

 

انتهای پیام/ج