کد خبر: 7119 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اردبيل:

فعالیت های جهادی دانشجویی به مثابه هشداری برای مسئولان کشور است

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اردبيل در همایش شکوه هجرت به تبیین ارزش های اردوهای جهادی پرداخت و گفت: فعالیت های جهادی دانشجویی به مثابه هشدار برای مسئولان کشور است چراکه این کار در واقع پیگیری مطالبات مردم را در بر دارد.

فعالیت های جهادی دانشجویی به مثابه هشداری برای مسئولان کشور است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، اسحاق رسولي پیش از ظهر امروز در همايش شكوه هجرت در اين واحد دانشگاهي اظهار كرد: دشمن فكر مي كرد انقلاب اسلامي مثل شمعي است كه روشن شده و با فوت كردن و پياده كردن نقشه هايي مي توان آن را خاموش كرد ولي الان مي بينيم كه به آفتاب عالم تاب تبديل شده است.

همایش تجلیل از گروه های جهادی بسیج دانشجویی استان در اردبیل+تصاویرهمایش تجلیل از گروه های جهادی بسیج دانشجویی استان در اردبیل+تصاویر

وي افزود: دشمنان چه قبل از انقلاب، در حين انقلاب و بعد از آن، همه دسيسه ها و توطئه ها را براي نابودي آن به كار گرفتند ولي ايران اسلامي همچنان شكوهمند در عرصه جهاني مي درخشد.

رسولي ادامه داد: آنان جنگ سخت نظامي و نيمه سخت تحريم اقتصادي و فرهنگي را بكار گرفتند ولي اراده خداوند بر اين استوار است كه با رهبري و مردم بابصيرت، اين انقلاب روز به روز عظمت بيشتري پيدا مي كند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اردبيل گفت: با همه كم و كاستي هايي كه وجود دارد، اطمينان داريم دستاوردهاي نظام بسيار ارزشمند است و هزينه هايي كه پرداخت مي كنيم در مقابل دستاوردها موضوع مهمي نيست.

رسولي به پيشرفت هاي كشور بعد از انقلاب اشاره كرد و افزود: ما از نظر توليدات علمي جزو 15 كشور برتر دنيا هستيم و اين زماني اتفاق افتاده كه در تحريم علمي بوديم و همچنين از نظر دستاوردهاي علمي و تاثيرگذاري جزو 30 كشور برتر دنيا هستيم.

وي اضافه كرد: اين آمارهاي رسمي نشان مي دهد كه ما در رقابت هاي علمي از رديف كشورهاي در حال توسعه خارج شده و با كشورهاي بزرگ علمي رقابت مي كنيم.

رسولي گفت: قدرت موشكي و هسته اي امروز ما حاصل فعاليت هاي علمي و تلاش نيروهاي جوان در داخل كشور است.

اين استاد دانشگاه گفت: در مجله علمي نيچر كه در آمريكا چاپ مي شود، اشاره شده كه در كشور ايران حركت نويني در عرصه علمي شروع شده و اين حركت براي تبديل شدن به مرجعيت علمي است كه با فراخوان عمومي رهبر انقلاب صورت مي گيرد.

وي افزود: اين مجله پيشنهاد داده براي جلوگيري از اين مرجعيت علمي بايد تحرم را به ايران مسلط كنيم تا جلوي اين حركت گرفته شود ولي به حول و قوت الهي دشمنان در تمامي حوزه ها شكست خورده و در آينده هم شكست خواهد خورد.

رسولي به مشكلات معيشتي موجود كشور اشاره كرد و گفت: به نظر مي رسد شيريني هاي دستاورد هاي انقلاب در جامعه خوب احساس نمي شود و اين به كوتاهي برخي مسئولان برمي گردد كه اگر اقتصاد مقاومتي خوب در كشور پياده مي شد، اين مشكلات پيش نمي آمد.

وي تأكيد كرد: اگر رهنمودهاي مقام معظم رهبري به درستي در جامعه بكار گرفته شود، الگوي بسيار خوبي در عرصه هاي جهاني از كشورمان ارائه مي شود.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اردبيل فعاليت هاي جهادي بسيجيان را مهم توصيف كرد و گفت: فعاليت هاي بسيجيان در عرصه هاي مختلف بسيار ارزشمند است و آنان در زمان هاي نياز، ورود پيدا كرده و هم خواسته هاي مردم را مطالبه مي كنند و هم به مسئولان امر در خصوص مشكلات هشدار مي دهند.

انتهای پیام/ج