کد خبر: 7154 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳

مسئول مرکز مپتا سازمان فضای مجازی بسیج؛

نخبگان دانشگاهی باید حافظه تاریخی افکار عمومی را زنده نگه دارند

مهرکش گفت: نخبگان دانشگاهی باید حافظه تاریخی افکارعمومی را زنده نگه دارند تا مردم در بزنگاه های سیاسی که قرار است سرنوشت کشور رقم بخورد بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

نخبگان دانشگاهی باید حافظه تاریخی افکار عمومی را زنده نگه دارند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بهزاد مهرکش مسئول مرکز مپتا سازمان فضای مجازی بسیج در جمع مسئولین بسیج دانشجویی اردبیل به تشریح تحولات فضای مجازی در کشور پرداخت و گفت: دانشجویان نقش تعیین کننده ای در ایجاد تحولات جامعه دارند.

وی در ابتدای سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت فضای مجازی پرداخت و گفت: امروز سخنان رهبر انقلاب حجت را بر همه ما تمام کرده چراکه حضور دشمن در این فضا موجب ایجاد عرصه ای جدید برای جنگ شده است. لذا همه نخبگان جامعه و همه کسانی که توان دارند باید به صورت اگاهانه به این فضا وارد شوند و دشمن را بتارانند.

مهرکش در ادامه سخنان خود به لزوم تقویت کار تشکیلاتی اشاره کرد و گفت: کار در فضای مجازی نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای اثر گذاری در فضای مجازی و مقابله با جریان سازی دشمن در این حوزه، نیازمند کار تشکیلاتی و انسجام تیمی هستیم اگرچه این موضوع نافی اقدامات فردی نیست و هر کدام کارکرد خود را دارد.

وی تاکید کرد: قطعا ورود آتش به اختیار در حوزه فضای مجازی می تواند هم به صورت فردی و هم به صورت تیمی انجام شود.

حرکت جبهه ای نیازمند دانش و مهارت است

مسئول مرکز مپتا سازمان فضای مجازی بسیج  با بیان اینکه جامعه از بسیج دانشجویی انتظار بالایی دارد، گفت: از آنجائیکه دانشجویان بدنه فعال و پویای جامعه هستند حضور سازنده آنها در فضای مجازی و روشنگری های لازم توسط این قشر، تعیین کننده خواهد بود.

وی در همین رابطه گفت: برگزاری دوره های سواد رسانه ای و چگونگی حضور موثر در فضای مجازی قطعا کارگشا است چراکه حرکت جبهه ای نیازمند دانش و مهارت است.

مهرکش در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط حاکم بر پیام رسان داخلی و خارجی در کشور اشاره کرد و گفت: ایجاد و تقویت پیام رسان های بومی کار منطقی و مورد نیاز است ولی در کنار ان نباید با رها کردن فضاهای موجود در برخی پیام رسانهای خارجی از جمله توئیتر و تلگرام فضا و صحنه نبرد را خالی کرد چراکه در شبکه های بومی تقابل با دشمن وجود ندارد و جریان ضد انقلاب امکان تحرک در پیام رسانهای داخلی را ندارد.

وی با بیان اینکه تلگرام اساسا پیام رسان محبوبی در جهان و حتی اروپا نیست گفت: این پیام رسان با حمایت دولت در ایران رشد و نمو کرد.

حضور فعالانه و محتوایی اساس حضور در فضای مجازی باشد

مسئول مرکز مپتا سازمان فضای مجازی بسیج به ویژگی های پیام رسان های اجتماعی اشاره کرد و گفت: شرایط حاکم بر فضای مجازی ایجاب می کند که امروز بسیج با تمام وجود در این عرصه حضور پرشور و پرثمری داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود به مبنای فعالیت در فضای مجازی پرداخت و گفت:  اساس کار در فضای مجازی باید به صورت کنشگرانه و مبتنی بر محتوای دقیق باشد چراکه در این فضای غبارآلود  اگر انسان با مطالعات عمیق و مبنایی و تحلیل درست حضور نداشته باشد دچار خسران خواهد شد.

مهرکش در پایان سخنان خود از دانشجویان بسیجی خواست تا با راه اندازی سیر مطالعاتی علاوه بر تقویت مبانی فکری خود، حضور پرثمرتری در فضای مجازی داشته باشند.

وی با اشاره به مصادیقی در این زمینه گفت: اقداماتی چون ایجاد فضای علمی و مستدل برای برجام خوانی و بازخوانی هشدارهای رهبر انقلاب درباره نوع مواجه با غرب در این زمینه، علاوه بر جلوگیری از فراموشی این واقعه تاریخی در تاریخ معاصر کشور زمینه های تکرار این چنین معاهدات بی ثمر و هزینه بری برای کشور را از بین خواهد برد.

این مدرس رسانه افزود: نخبگان دانشگاهی باید حافظه تاریخی افکار عمومی را زنده نگه دارند تا مردم در بزنگاه های سیاسی که قرار است سرنوشت کشور رقم بخورد بتوانند همواره بهترین انتخاب را داشته باشند.  

وی گفت: راه اندازی سلسله نشست های نخبگانی و بازخوانی وقایع مهم کشور و حتی جهان اسلام می تواند موجب تحولات عمیق در فضای دانشگاهی و آینده کشور  ایجاد کند.

 مهرکش به نمونه ای از اقدامات موثری که برای احیای حافظه تاریخی از سوی نخبگان دانشگاهی می تواند انجام شود اشاره کرد و گفت: مقایسه دوران قبل از شروع مذاکرات در سال 92 و بعد از خروج ترامپ از برجام و بررسی رویدادهای این دو زمان و بررسی بدعهدی دشمن در قبال تعهدات ایران می تواند بهترین تحلیل را به نخبگان دانشگاهی ارائه دهد تا بتوانند در زمان های مختلف و در رویدادهای مهم واکنش های متناسبی داشته باشند و در عین حال نقش موثری در قبال مخاطبان خود ایفا کنند.

 

انتهای پیام/ج

 

 مسئول مپتا سازمان فضای مجازی بسیج؛

 مسئول مپتا سازمان فضای مجازی بسیج؛