کد خبر: 7156 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴

با صدور بیانیه ای انجام گرفت؛

اعلام حمایت شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی پیام نور اردبیل از مواضع نماینده ولی فقیه در است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل با صدور بیانیه ای از مواضع امام جمعه اردبیل در خصوص صیانت از سد عمارت و قطعه ای از خاک استان اردبیل حمایت کرد.

اعلام حمایت شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی پیام نور اردبیل از مواضع نماینده ولی فقیه در است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل با صدور بیانیه ای از مواضع امام جمعه اردبیل در خصوص صیانت از سد عمارت و قطعه ای از خاک استان اردبیل حمایت کرد.

در این بیانیه با اشاره به ایجاد جو روانی و جدایی قطعه ای از خاک استان اردبیل و الحاق آن به استان همسایه امده است:متاسفانه سوءتدبیر و سوءمدیریت  بخش‌های از دولت در عرصه‌های مختلف در طول سال‌های اخیر خسارات سنگینی را در مناطق مختلف استان اردبیل رقم زده است.

 

در این بیانیه با اشاره به اینکه سد عمارت، سد خاکی در حال ساخت در استان اردبیل است، آمده است: این سد باحجم مخزن ۱۸۲ میلیون متر مکعب از نظر حجمی بزرگترین سد استان اردبیل است که بابهره برداری از این سد امکان آبیاری حدود ۳۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان گرمی وجلوگیری از خروج منابع آبی کشور میسر می گردد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل با اشاره به اقداممات برخی مسئولین در این خصوص اعلام داشت: برخی مسئولان دولتی سعی داشته‌اند تا سناریو (سکوت و انکار) چند سال اخیر در خصوص واگذاری پنهان حقابه مغان از ارس به استان همسایه را درباره پروژه سد و روستای عمارت به اجرا در بیاورند که خطبه ۹۷/۹/۲۳ آیت الله عاملی امام جمعه محبوب اردبیل همه رشته‌ها را پنبه کرد و مسئولان اجرایی استان مجبور به واکنش علنی و رسمی و البته فرافکنانه شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است:با توجه به اینکه استاندار اردبیل در موضوع بازگرداندن حقابه مردم استان اردبیل از سد عمارت مغان و لغو مصوبه دولت در الحاق غیرقانونی برخی از روستاهای تابع مغان به حوزه استان آذربایجان شرقی با وزارت کشور نامه نگاری هایی داشته است اما متاسفانه تا امروز هیچ ترتیب اثری در این موضوعات داده نشده است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل در پایان بیانیه خود با اعلام اینکه قطعا سد عمارت و منابع آن و همچنین روستاهایی که غیرقانونی در مصوبه دولت به حوزه استان آذربایجان شرقی الحاق شده است حق مسلم مردم شریف استان اردبیل است از مواضع نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر پیگیری حقوق مردم استان اعلام حمایت کرد.

انتهای پیام/ج