کد خبر: 7167 ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸

مشاور عالی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) ؛

یاد شهداء، ما را از تنگناها عبور می دهد

مشاور عالی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در یادواره شهدای عملیات کربلای 4 و 5 با بیان اینکه یاد شهدا ما را از تنگناها عبور می دهد، گفت:مردم با تبعیت از رهبر انقلاب تا آخرین نفس از عزت کشور حراست خواهند کرد.

یاد شهداء، ما را از تنگناها عبور می دهد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،  سرتیپ پاسدار محمد جعفر اسدی مشاور عالی و مسئول بازرسی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه شب چهارشنبه در یادواره شهدای عملیات کربلای 4 و 5 که با حضور پرشور مردم اردبیل در مهدیه این شهر برگزار شد به تشریح جزئیات این دو عملیات پرداخت و گفت: ملت ایران در طول 40 سال گذشته در مقابل استکبار جهانی و دشمنان ایستادگی کردند بطوریکه با بصیرت و ولایتمداری خود توانستند تمام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را در هم بشکنند.

وی با بیان اینکه دشمنان و استکبار جهانی با ترفندهای مختلف در صدد تضعیف نظام هستند، گفت: ملت ایران با هوشیاری و بصیرت برگرفته از مکتب عاشورا  ترفندهای دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کردند بطوریکه دشمنان اسلام امروز جرأت نگاه چپ به کشور را به خود نمی دهند.

مشاور عالی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه در ادامه سخنان خود به جنگ های صدر اسلام اشاره کرد و با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در آن زمان جنگ های زیادی را پشت سر گذاشتند، گفت: امروز نیز  رزمندگان اسلام در سخت ترین شرایط ممکن نزدیک به 3000 شبانه روز با دشمنان اسلام جانانه نبرد کردند.

وی  به روایات برجای مانده از صدر اسلام در مورد ارزش ایثار و شهادت اشاره کرد و گت: بنا به روایت رسیده، ارزش و قیمت رزمندگان را خداوند متعال خود تعیین می کند بطوریکه حتی به نفس نفس زدن اسب رزمنده ها، جرقه سم اسب آنها نیز قسم یاد شده و آمده است:  هرکس که برای رضای الهی در میدان نبرد و برای دفاع از دین خدا از همه چیز خود بگذرد و در این راه به شهادت  قیمتی نمی توان گذاشت.

اسدی  درس های امام خمینی(ره) در بحبوحه انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: ما هرچه داریم از محرم، صفر و نهضت عاشورا است.

وی به فلسفه نامگذاری لشگر عاشورا نیز اشاره کرد و گفت: اگر از علمای مجلس پرسیده شود قطعا خواهند گفت که این کار با حساب و کتاب بوده و از قبل در لوح محفوظی قرار داشته که در زمان خودش نمود پیدا کرده است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس به رزمندگان لشگر عاشورا نیز از دوران دفاع مقدس تا کنون اشاره کرد و گفت:  افرادی که لیاقت و توفیق حضور در این لشگر را پیدا کردند و در این راه نیز شهید، جانباز و یا اسیر شدند، در واقع کسانی بودند که مردانگی خود را به اثبات رساندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شبهات مطرح شده در خصوص عملیات کربلای 4 نیز اشاره کرد و گفت: عظمت و سختی این عملیات از چنان جایگاهی برخوردار است که زبده ترین کارشناسان جنگ را نیز به شگفتی وادار کرده است.

اسدی با بیان اینکه موانع موجود در عملیات کربلای 4 زبده ترین کارشناسان نظامی را به تعجب وادار کرده است گفت: عظمت و سختی این عملیات بزرگ زمانی در دیدگان مردم جلوه گر می شود که در منطقه حضور داشته و با چشمنان خود موانع را در روز روشن ببینند  و درک کنند که رزمندگان اسلام در تاریکی شب و با دستان خالی از این مسیر خطرناک عبور و به عملیات پرداختند.

وی افزود: زبده ترین کارشناسان نظامی این اقدام و حرکت رزمندگان ایرانی را تحسین و اعلام داشتند که این کار غیر ممکن را ایرانی ها در شب محقق کردند.

مشاور عالی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه به سخنان بشارتی معاون وزیر امورخارجه وقت کشور اشاره کرد و گفت: حافظ اسد که خود از نخبگان نظامی  منطقه بود در دیدار با بشارتی به تحلیل ابتکار عمل ایرانیان در عملیات کربلای 4 پرداخته و گفته است؛ ایرانیان در حالی از رودخانه  اروند عبور کردند که در حالت عادی حداقل 4پل نیاز است تا نیروها از طریق آن به منطقه عملیاتی برسند ولی ایرانی ها در تاریکی شب آن هم با قایق این مسیر را طی کردند

وی با بیان اینکه رودخانه اروند از جمله رودخانه های غیرقابل مهار در جهان است، گفت: 15 لشگر ایران در حالی با قایق به سمت منطقه عملیاتی هدایت شدند که این رودخانه همزمان در 4 جهت فعال بود.

اسدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام عملیات کربلای 4 و 5 اظهار کرد: استان اردبیل در این عملیات‌ها شهدای والامقامی را تقدیم انقلاب اسلامی کرد که با جان و دل از کشورمان دفاع کردند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها به گمان اینکه برجام دستاوردی برای کشور خواهد داشت پای میز مذاکره رفتند اما متاسفانه برجام نتیجه و دستاوردی برای کشور نداشت. و این وضعیت را رهبر انقلاب قبل از شروع مذاکرات بارها گوشتزد کرده بودند.

اسدی بمباران اتمی دو شهر ژاپن توسط آمریکا را یادآور شد و گفت: آمریکا امروز با همه هیمنه اش از سیستم سیاسی گرفته تا استراتژی های نظامی به خصوص سلاح های پیشرفته اش امروز جرأت نگاه چپ به ایران را ندارد چراکه به فرموده امام راحل ملت ایران با تمام وجود در کنار رهبر انقلاب در برابر همه دشمنان اسلام ایستاده است.

وی در ادامه سخنان خود به شان نزول سور جمعه  قران کریم اشاره کرد و گفت: طبق فرموده امام راحل مردم امروز جامعه ایران اسلامی متحدتر و منسجم تر از نیرووهای صدر اسلام هستند چراکه تاریخ گواهی می دهد زمانیکه پیامبر در روز جمعه به ایراد خطبه پرداخته بود خبر رسیدن کاروان تجاری یمن، مردم را متواری و به سمت تجارت روانه کرد در حالیکه در بهبوحه انقلاب  آن هم زمانی که رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه خطبه می خواتند انفجار بمب تروریست ها هم خللی در برگزاری نماز ایجاد نمی کند.

وی تصریح کرد: خداوند متعال  به مردم به اندازه همت، غیرت، شرافت و عظمت آن ملت به آنها نعمت می دهد از این لازم است  همه قدردان نعمات الهی باشند تا از رزق الهی بیشتر بهره مند شوند.

اسدی با بیان اینکه شهدا عزت آفرین بودند گفت: یاد شهدا هم امروز ما را از تنگناها به عبور می دهد.

مشاور عالی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص عزت مردم ایران اشاره کرد و گفت: طبق فرمایشات امام خمینی(ره) تا زمانیکه ملت پشتیبان ولایت فقیه باشند نه تنها به آنها اسیب وارد نمی شود بلکه به عزت و شرف آنها نیز افزوده می شود.

وی با بیان اینکه مردم ایران 40 است با استکبار جهانی دست به یقه شده است گفت: هرچند عده ای در داخل کشور چشم به استکبار دوخته اند اما بر همین افراد هم امروز این موضوع به اثبات رسیده است که امریکا قابل اعتماد نیست.

اسدی به مذاکرات هسته ای نیز اشاره کرد و گفت: همه هزینه های مادی و معنوی صورت گرفته در راستای برجام بدون نتیجه به پایان رسید.

وی با بیان اینک دست هایی در پشت صحنه است تا اجازه پیشرفت به ملت ایران داده نشود گفت: حفظ عزت کشور،  امروز بر عهده همه ما است .

اسدی با بیان اینکه امروز جوانانی چون شهید حججی ریزش های انقلاب را پر کرده اند گفت:  همین مردم اجازه نخواهند داد که عَلُم شهدا در زمین بماند و دست های نفوذی را در هر جاییکه باشند به محض رصد قطع خواهند کرد.

 

 

انتهای پیام/ج