کد خبر: 7179 ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱

پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بمناسبت فرارسیدن روز پرستار

ولادت حضرت زینب کبری (س) روز ولادت بانویی است که توانست عشق و عقل را به هم پیوند بزند، بی‌آنکه هیچ یک فدای دیگری شود. بانویی که برادر را در هیچ شرایطی رها نکرد و عشق خواهرانه را سال‌ها بذل و بخشش نمود.

پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بمناسبت فرارسیدن روز پرستار

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به مناسبت فرارسیدن روز پرستار به پرستان استان ضمن عرض خسته نباشید این روز بزرگ در تقویم کشور را تبریک گفت.

متن پیام بشرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
مقام معظم رهبری: " به نظر من همه مردم ما و همه کسانى که به سرنوشت بيماران و به سلامت کشور اهميت می دهند، بايستى به قشر پرستار توجه و محبت و اهميت نشان بدهند؛ چه مسئولان، چه آحاد مردم. فرهنگ جامعه بايد اهميت کار پرستار و دشوارى آن را بشناسد. "

 ولادت حضرت زینب کبری (س) روز ولادت بانویی است که توانست عشق و عقل را به هم پیوند بزند، بی‌آنکه هیچ یک فدای دیگری شود. بانویی که برادر را در هیچ شرایطی رها نکرد و عشق خواهرانه را سال‌ها بذل و بخشش نمود. راه عشق را با عقل خویش کامل نمود و با کمک عقل مشعل هدایت را روشن نگاه داشت.

 ولادت این بانوی بزرگ اسلام ، مصادف شده است با روز پرستار ، پرستارانی که منادیان انسانیت و کرامتند؛ آنگاه که جان‌های بیمار و دردمند را به نور ایمان و ایثار، حیاتی دیگر می‌بخشند به واقع جانی در کالبد جامعه می‌دمند و این جان بر آمده از اعتقاد و باور راستین، عشق به خالق و عشق به مخلوق را در کسوت شریف و مقدس "پرستار" جلوه‌گر می‌نماید.

پرستاران عزیز، تمام هستی خود را برای آرامش و آسایش دردمندان خالصانه هدیه می‌کنند و در این اخلاص سرشار از معنویت، به تاسی از بزرگ بانوی عاشورا حضرت زینب کبری (س)  اسوه صبر واستقامت واز خودگذشتگی، فداکارانه عشق ومحبت خودرا بدون تمنی نثار بیماران میکنند .

 شان و منزلت واقعی پرستار در یک روز از سال خلاصه نمی‌شود بلکه با تبلور حس انسان دوستی در هر لحظه و هر آنی به عنوان بنده صالح پروردگار، پرچمدار این رسالت خطیر انسانی می‌گردد.

 در آستانه ولادت با سعادت یگانه الگوی پرستاری حضرت زینب کبری (س) با عرض تبریک این روز فرخنده ، ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های مجدانه و اهتمام سخت‌کوشانه پرستاران معزز، روز خجسته پرستار را به عموم همکاران بویژه جامعه شریف پرستاری دانشگاه واستان شادباش می‌گویم؛ پرستارانی که به نظام سلامت، معنا و مفهوم واقعی می‌بخشند.

از درگاه خداوند بزرگ، سلامتی و بهروزی این ایثارگران صدیق حوزه بهداشت، درمان، آموزش، پژوهش و مدیریت را خواهانم.

انتهای پیام/ج