کد خبر: 7221 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در اردبیل

عزم راسخ مدیران استانی مهمترین دلیل موفقیت پارک های علم و فناوری

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم عزم راسخ مدیران استانی را دلیل موفقیت پارک های علم و فناوری در برخی استان ها عنوان کرد وگفت: آنچه که امروز در اصفهان رخ داده تنها به دلیل حمایت، و مطالبه گری مسئولین استانی اصفهان بوده است.

عزم راسخ مدیران استانی مهمترین دلیل موفقیت پارک های علم و فناوری

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، مهدی کشمیری عصر امروز در جمع مسئولان و دست اندرکاران علم و فناوری استان اردبیل به تبیین ماموریت ها  و وظایف پارک های علم و فناوری پرداخت و گفت: پارک های علم و فناوری در واقع منشأ اثر و تاثیر در ابعاد مختلف ملی و منطقه ای هستند.

وی در ادامه سخنان خود به رویکرد جدید  وزارت علوم پرداخت و گفت: ادبیات امروز وزارت علوم با گذشته فرق کرده است چراکه نیاز امروز ما  متفاوت با نیاز های گذشته است.

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و مدیرکل دفتر برنامه ریزی و سیاست گذاری فناوری وزارت عتف با بیان اینکه رفع دغدغه های جامعه، امروز اولویت اصلی دانشگاه ها در کنار تولید علم است گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر و کاردان، فراهم کردن زمینه های اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی و بهره برداری از پژوهش دغدغه مند از ویژگی های یک دانشگاه خوب در برهه فعلی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه دانشگاه MIT با دانشگاه های کشور پرداخت و گفت: ایجاد 2000 میلیارد تومان ثروت  این دانشگاه برای آمریکا موجب شده است که این کشور به دوازدهمین قدرت برتر اقتصادی دنیا تبدیل شود.

کشمیری با بیان اینکه دانشگاه های ما نیز باید به این ادبیات ورود پیدا کنند گفت: پارک های علم و فناوری نقش به سزایی در تحقق این هدف دارند چراکه با پشتیبانی از دانشجویان خلاق  و تبدیل ایده های کاربردی به شرکتهای دانش بنیان  و تجاری سازی ایده ها و تفکر ها می توانند با ایجاد یک اقتصاد پویا مبتنی در دانش و فناوری در محقق کردن این آرمان نقش به سزای ایفا کنند.

وی از پارک های علم و فناوری بعنوان معدود مراکزی در کشور نام برد که  دستخوش مناقشه های سیاسی نیستند و گفت: از بدو تاسیس پارک های علم و فناوری در کشور تاکنون همه گروه ها متفق القول از این ظرفیت مهم حمایت کرده اند.

کشمیری در ادامه سخنان خود به بحث کارآفرینی نیز اشاره کرد و گفت: امروز مهمترین مبحث زیر بنا و زیرساخت درکشور متوجه امر کارافرینی است چراکه کارآفرینی با نوآوری و فن آوری عجین شده است.

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه پارک های علم  و فناوری در واقع حلقه مفقوده دانشگاه و صنعت هستند گفت: برای داشتن یک پارک موفق و خوب همه باید تلاش کنیم و در این میان مسئولین استانی نقش مهمی دارند چراکه بها دادن به پارک های علم و فناوری و مطالبه گری در این خصوص در واقع چرخهای توسعه و پیشرفت استان ها در زمینه های مختلف را تندتر به حرکت در می اورد.

وی رسالت پارک علم و فناوری را در ایجاد ثروت ارزش افزوده دانست و گفت: ایجاد سروت از ادبیات های پارک علم و فناوری در استان ها اسیت.

کشمیری در ادامه سخنان خود به سابقه مدیریتی خود در پارک علم و فناوری اصفهان و وزارت علوم اشاره کرد و گفت: ایجاد  اقتصاد مبتنی بر علم و فناوری از مهمترین اهداف راه اندازی پارک های علم و فناوری در استان ها است.

وی عزم راسخ مدیران استانی را دلیل موفقیت پارک های علم و فناوری در برخی استان ها عنوان کرد وگفت: آنچه که امروز در اصفهان رخ داده  تنها به دلیل حمایت، پشتیبانی و مطالبه گری مسئولین استانی اصفهان از مراکزکشوری بوده است.

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم به سختی های مدیریت در پارک علم و فناوری نیز اشاره کرد و با بیان اینکه  مدیریت پارک علم و فناوری یک مدیریت بدون زمان است گفت: برای خدمت در این مرکز مهم علمی باید شبانه روز تلاش کرد چراکه لحظه ای غفلت، باعث عقب ماندگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیریت پارک علم و فناوری یکی از مهمترین عوامل موفقیت پارک است، گفت:  تعامل با ذینفعان در این خصوص از نکات بسیار مهم موفقیت پارک و علم و فناوری است.

کشمیری در پایان سخنان خود به شاخصه ها و خصوصیات یک پارک علم و فناوری موفق اشاره کرد و گفت: همجواری با دانشگاه اصلی و با کیفیت، واقع شدن در منطقه جذاب شهر  و مسکونی بودن اطراف پارک، داشتن اقتصاد قوی و فراهم بودن زیرساخت ها از جمله شاخصه های پارک های علم و فناوری خوب و موفق هستند.

وی به لزوم همجواری پارک های علم و فناوری با دانشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: تحقیقات نشان داده اند که 40درصد پارک های علم و فناوری دیوار به دیوار دانشگاه ها بودند و 38 درصد مابقی نیز در فاصله 5 کیلومتری هم قرار داشتند بنابراین همجواری با دانشگاه خوب و باکیفیت از عوامل مهم موفقیت پارک های علم و فناوری در کشور است.

انتهای پیام/ج