کد خبر: 7230 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه اردبیل

ترویج سبک زندگی فاطمی، راهکاری برای پرورش نیروهای در تراز انقلاب

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه اردبیل به الگوی سبک زندگی فاطمی اشاره کرد و گفت: زندگانی بابرکت حضرت زهرا (سلام الله علیها) مصداق واقعی سبک زندگی دینی، الهی و توحیدی است.

ترویج سبک زندگی فاطمی، راهکاری برای پرورش نیروهای در تراز انقلاب

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حجت الاسلام حسین نوری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه  ناحیه اردبیل پیش از ظهر امروز در جمع مسئولین بسیج دانشجویی اردبیل  به الگوی سبک زندگی فاطمی اشاره کرد و گفت: زندگانی بابرکت حضرت زهرا (سلام الله علیها) مصداق واقعی سبک زندگی دینی، الهی و توحیدی است

وی گفت: در زندگی پرهیاهوی امروزی که همه انسان‌ها درگیر مسائل روزمره و مادی شده‌اند با رجوع به سیره اهل بیت، از جمله حضرت زهرا(س) و تأسی به آن می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات خانوادگی و اجتماعی جلوگیری کرد اما متأسفانه توجه به این مؤله و شاخصه مهم مورد غفلت قرار گرفته است.

این مبلغ اسلامی به مولفه های یک زندگی موفق اشاره کرد و گفت: با داشتن برنامه در زندگی و پیروی از یک الگوی مناسب می توان سعادت دنیا و آخرت را رقم زد.

وی به نقش تربیتی سبک زندگی فاطمی اشاره کرد و گفت: از تربیت فرزند صالح تا همسرداری به خصوص فعالیت های فرهنگی و سیاسی همه در سبک زندگی فاطمی وجود دارد.

نوری تصریح کرد: هر کسی که می خواهد از دنیای خود به خوبی استفاده کند و این دنیا را معبر خوبی برای آخرت خود قرار دهد، سبک و مدلی بهتر از سبک زندگی دینی پیدا نمی کند، چرا که خالق دین و دنیا یکی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه اردبیل  در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی های سبک زندگی فاطمی پرداخت و گفت در حوزه ارتباط با خدا حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، اسوه تمام نمای عبودیت و بندگی خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه  حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) به این بُعد از سبک زندگی اسلامی توجه خاص داشته است گفت: عبودیت و بندگی خداوند  به عنوان شاخص زندگی ایشان شناخته شده است

نوری به حوزه فردی نیز اشاره کرد و گفت: زندگی فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در حوزه فردی نیز بی‌مثال بوده است. هر چند تمام ابعاد زندگی حضرت در متون و منابع اسلامی نقل نشده است، ولی آنچه در منابع اسلامی وجود دارد، گویای زندگی دقیق و منظم و آراسته ایشان است.

وی به حوزه اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: زندگی فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در حوزه اجتماعی و خانوادگی نیز اسوه و الگوی تمام نمای زندگی اسلامی برای جوامع اسلامی به شمار می آید.

انتهای پیام/ج