کد خبر: 7248 ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰

سومین سالگرد لطیف نباتی بزرگ خیر اردبیل+ تصاویر

سومین سالگرد لطیف نباتی بزرگ خیر اردبیلی همزمان با شام غریبان حضرت فاطمه زهرا(س) در محل مؤسسه خیریه وی در اردبیل برگزار شد.

سومین سالگرد لطیف نباتی بزرگ خیر اردبیل+ تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، سومین سالگرد لطیف نباتی بزرگ خیر اردبیلی همزمان با شام غریبان حضرت فاطمه زهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام اکبر قیامی و مداحی حجت پروین بر در محل مؤسسه خیریه وی در اردبیل برگزار شد.

 لطیف نباتی متولد ۱۳۱۹ اردبیل از بازاریان معتمد اردبیل و خیران فعال استان بود که از از ۱۵ سالگی به همراه بزرگانی همچون آیت الله نوری پایانی، شیخ صادق صحرانورد در کمک به نیازمندان مشارکت می کرد و در زمینه ایجاد صندوق های قرض الحسنه ، تعمیر و نگهداری امامزاده و بناهای متبرکه و باستانی ، حفظ فرهنگ و هویت ملی و مذهبی ، تاسیس و همکاری با موسسات خیریه ، احداث پناهگاه در ارتفاعات کوه سبلان برای کوهنوردان و ده ها موارد دیگر با نیت صادقانه و بی ریا ، منشا خدمات ارزنده و ماندگار بوده است .

 این پدر شهید در سال ۴۲ موفق به دیدار با امام راحل می شود و در برهه های مختلف از دوران مبارزات انقلاب اسلامی با پخش کردن اعلامیه ها در خدمت امام (ره ) بود طوری که در تحرکات انقلابی اعلامیه ها دراردبیل به دست وی می رسید و سپس در بین بازاریان و اقشار دیگر توزیع می شد.

این خیر اردبیلی در جنگ تحمیلی نیز در جبهه ها به همراه آیت الله مروج امام جمعه فقید اردبیل، در پایگاه های صلواتی حضور می یافت و فرزند گرامی خود را در این عرصه تقدیم انقلاب اسلامی می کند.

احداث اولین حسینه در پناهگاه کوه سبلان انجام لوله کشی آب به ۱۵روستا قبل از فعالیت جهاد سازندگی، ساخت ۲۱حمام بهداشتی در ۲۴ روستا ، احداث سه پل ارتباطی در سه روستا، دو درمانگاه در قبل از انقلاب، اقدام برای احداث پارکینگ سه طبقه در شهرستان اردبیل از دیگر فعالیت های این پدر شهید در جهت آبادانی منطقه است.

به همت جاج لطیف نباتی و هیت امنای صندوق قرض الحسنه استان ، هم اکنون ۱۵ صندوق قرض الحسنه در سطح استان اردبیل فعالیت می کند و از محل در آمد صندوق های قرض الحسنه در سطح استان جهیزیه های خرده و کامل به نو عروسان اهدا می شود.

لازم به توضیح است بسیجی شهید رسول نباتي مقدم فرزند برومند حاج لطیف در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۶۲ درمنطقه ي عملياتي والفجردر پنجوين هم مرز مريوان به مقام عالی شهادت رسید.                                                                                             

انتهای پیام/ج