کد خبر: 7508 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز

روانشناسی، زخم های عزت نفس انسان را ترمیم می کند

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز با بیان اینکه روانشناسی موجب می شود که عزت نفس در انسان افزایش یابد، تصریح کرد: مطالعه علم روانشناسی سبب می شود که انسان زخم های عزت نفس خود را ترمیم کند.

 روانشناسی، زخم های عزت نفس انسان را ترمیم می کند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، همایش ملی علمی دانشجویی روانشناسی با حضور اساتید و دانشجویان روان شناسی در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

رسول حشمتی در همایش ملی علمی دانشجویی روانشناسی با بیان این مطلب افزود: روانشناسی منجر به شناخت عمیق از خودمان می شود و انسان هر چقدر خود را بشناسد به همان اندازه هستی را خواهد شناخت.

وی با اشاره به اینکه روانشناسی موجب می شود که عزت نفس در انسان افزایش یابد، تصریح کرد: مطالعه علم روانشناسی سبب می شود که انسان زخم های عزت نفس خود را ترمیم کند.
عضو هیات علمی دانشگاه تبریز با بیان اینکه کمک به ایجاد و ارتقای ارتباط از دیگر نقش های علم روانشناسی در زندگی انسان ها است، ادامه داد: ما انسان ها محصول ارتباط هستیم و روانشناسی موجب می شود که به این ارتباطات عمق ببخشیم.
به گفته حشمتی، سازگار کردن انسان با تغییر و تحولات از دیگر آثار عمیق مطالعه علم روانشناسی در زندگی فردی و اجتماعی انسان است.
عضو هیات علمی دانشگاه تبریز تشریح کرد: روانشناسی بالینی بیشتر به نقش ذهن پرداخته و ارزیابی، تشخیص و بیماری ذهن را مورد بررسی قرار می دهد ولی روانپزشکی ذهن بیمار را با دارو معالجه کرده و روانشناسی سلامت ارتباط بین ذهن و بدن را بررسی می کند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه باید قدر فرصت ها را بدانیم، گفت: در کارهای انفرادی موفق عمل می کنیم اما در کارهای گروهی با مشکلاتی مواجه هستیم که باید دانشجویان از فضای ایجاد شده در دانشگاه برای تقویت روحیه کار جمعی استفاده کنند.
دکتر معرفت سیاهکوهیان با بیان اینکه همایش های علمی و دانشجویی موجب ایجاد روحیه تشکیلاتی و کار جمعی در دانشجویان می شود، اضافه کرد: معاونت فرهنگی و دانشجویی از برنامه های دانشجویان در ابعاد مختلف حمایت می کند.
وی با اشاره به اینکه انجمن های علمی بهترین بازوی کمکی برای دانشگاه و معاونت ها هستند، تصریح کرد: این انجمن ها و برنامه های دانشجویی از الان زمینه های مسئولیت پذیری دانشجویان در آینده را فراهم می کند.
سیاهکوهیان با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی از تمام ایده های دانشجویان استقبال می کند، ادامه داد: تلاش ما بر این است که قسمتی از کارهای دانشگاه را به دانشجویان برون سپاری کنیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه نوع نگاه به رشته های تحصیلی بسیار مهم و موثر است، اضافه کرد: متاسفانه برخی افراد صرفا به دنبال تحصیلات می روند اما برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی باید تفکر خلاقانه داشت.
رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اصل احترام به خود و دیگران یک تشویق روانی است و برای انسان هم تشویق کردن و هم تشویق شدن مهم و لذتبخش است.
دکتر محمد نریمانی با بیان اینکه انجمن های علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی فعال هستند، تصریح کرد: این فعالیت ها خود را در قالب برنامه های مختلف و همایش های علمی خود را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه کارهای ارزشمندی توسط انجمن های علمی دانشکده انجام شده است، اضافه کرد: این برنامه ها موجب مشارکت بیشتر دانشجویان در کارهای گروهی می شود.
رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه همایش های علمی به فرهنگ پژوهشی دانشجویان عمق می بخشد، افزود: در این همایش ها، ارتباطات دانشجویان با اساتید، پژوهشگران و صاحب نظران تقویت می شود و این کار موجب کارهای مشترک پژوهشی می شود.
نریمانی ادامه داد: همایش های علمی نشاط علمی را به دنبال دارد و این کار سبب می شود که توان علمی و اجتماعی دانشجویان تقویت شود.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل هم گفت: فعالیت در انجمن های علمی دانشجویی فرصت خوبی برای خود دانشجویان، دانشگاه و حتی مسئولان اجرایی است.
دکتر بهزاد ستاری اضافه کرد: سازمان بهزیستی استان اردبیل آماده هر نوع همکاری با انجمن های علمی دانشجویی است و پیشنهاد می کنم که دانشجویان در برنامه هایشان از تجارب همکاران بهزیستی استفاده کنند.
وی با اشاره به تاثیرگذاری هیجانات در زندگی افراد تصریح کرد: یکی از فاکتورهای مهم موفقیت انسان ها بحث هیجانات است و این هیجانات اثرات خاص و ویژه ای در زندگی افراد دارند.
یادآور می شود در این همایش 7 نفر از دانشجویان به ارائه مقاله پرداخته و از سه مقاله برتر تجلیل شد.