کد خبر: 7524 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶

مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در اردبیل + تصاویر

مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور پرشور مردم مومن و روزه دار اردبیل درمصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد.

مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در اردبیل + تصاویر

به گزارش ابصارخبر، مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور پرشور مردم مومن و روزه دار اردبیل همراه با سخنرانی و نوجوای عارفانه آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به همراه نوای ملکولی سید محمد عاملی درمصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد.

آیت الله سید حسن عاملی در مراسم شب احیای 21ماه مبارک رمضان در مصلای اردبیل با اشاره به قدرت روحی بسیار بالای امیرالمومنان علی(ع) اظهار داشت: از فضایل امام علی(ع) که هیچ کس قدرت انجام آن را ندارد فضیلت تنازل است.

وی افزود: امیرالمومنان(ع) خود را تاحدی تنازل می‌دهد که بتواند درد یتیم، فقیر، مظلوم و خانواده‌ای بدون سرپرست را درک کند. تنها چیزی که دل امام را تکان داد اشک چشم یتیم، آه مظلوم و ترس از خدا بود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به اینکه عده‌ای از علما بالاترین فضیلت امام علی(ع) را اوج طهارت، پاکی و اعتلای نفس قاطبه ایشان می‌دانند تصریح کرد: خلوص نفس آن حضرت به حدی بود که به اذعان علمای شیعه و اهل سنت خاکی که علی(ع) برآن پای می‌گذاشت با دیگر خاک‌ها متفاوت بود، بنابراین امامی با این اوصاف کلام و امامتش تا چه اندازه می‌تواند خاص و والا باشد.

وی تسلط امام علی(ع) بر نفس خود را از اوصاف والای ایشان دانست و گفت: امام علی(ع) تمام عواطف خود را در برابر عدالت زیرپا می‌گذاشت بطوریکه ایشان در مدت امامت هیچ‌گاه بیان نکردند که هدف وسیله را توجیه می‌کند بلکه وسیله را جزئی از هدف می‌دانستند.

انتهای پیام/ج