کد خبر: 7527 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹

جمعی از اقشار مختلف مردم مطرح کردند

آرمان آزادی قدس، مشت آهنین امت اسلامی در برابر جریان سازش/ روز جهانی قدس، روز خط بطلان به طرح معامله قرن است

جمعی از اقشار مختلف مردم اردبیل ضمن دعوت از همه مسلمانان برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام داشتند: آزادیخواهان جهان با حضور شکوهمند خود در میادین، فریاد اعتراض خود را در حمایت از قیام مردم ستمدیده فلسطین به گوش جهانیان رسانده و طرح معامله قرن را به اعماق تاریخ خواهند فرستاد.

آرمان آزادی قدس، مشت آهنین امت اسلامی در برابر جریان سازش/ روز جهانی قدس، روز خط بطلان به طرح معامله قرن است

 روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ش (رمضان ۱۳۹۹ق) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

 نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود که بنابر گزارش منابع خبری، این تعداد به ۸۰ کشور در قاره‌های مختلف جهان می‌رسد.

 

خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر در خصوص اهمیت این روز بزرگ و وحدت آفرین به میان مردم رفت تا نظر آنها را در مورد روز قدس، اهمیت آن و ضرورت مقابله با طرح معامله قرن جویا شود.

حضور در راهپیمایی روز قدس در واقع لبیک به ندای دادخواهی امام خمینی(ره) است

حامد نقی زاده دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه روز جهانی قدس روز صف آرایی مردم جهان در برابر ظلم و غضب و کفر است، گفت: حضور در این روز پرشکوه در واقع لبیک به ندای دادخواهی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینکه چهل سال پیش در چنین روزی امام خمینی(ره) با تآسی از مولایمان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فریاد آزادگی برآورد و همگان را به دفاع از حق مردم فلسطین و قدس شریف فراخواند، گفت: امت مسلمان نیز با حضور خود در صحنه نشان دادند که فلسطین تنها نخواهد ماند و مسلمانان جهان برادران خود را در سختی ها رها نخواهند کرد.

دولت آمریکا، محکوم به فنا و شکست است

مهدی مهدی زاده عضو سیر مطالعاتی بینش مطهر استان با بیان اینکه تفکر صهیونیسم تفکری پوچ و بی اساس است گفت:این تفکر با اهداف توطئه آمیز زمینه های اشغال قبله گاه اول مسلمین را فراهم آورده و باعث دوری و بی خانمانی میلیون ها فلسطینی از سرزمین  اجدادی خود شده است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در طول دهه ها اشغال فلسطین، جنایاتی را مرتکب شده که در تاریخ بی سابقه است و باعث رو سفیدی همه جنایتکاران تاریخ بشریت شده است.

مهدی زاده با بیان اینکه آمریکای جنایتکار همسویی کامل با سیاست های خباثت آلود صهیونیسم دارد، گفت: این کشور مستکبر نیز  که در حال حاضر فشار اقتصادی و تهاجم فرهنگی گسترده ای را علیه ملت ایران اعمال کرده و در دشمنی با ملت قهرمان ایران  چیزی کم نگذاشته است محکوم به فنا و شکست است.

روز جهانی قدس، روز خط بطلان به طرح معامله قرن است

سید رضی محمودی هنرمند اردبیلی نیز به تبیین موضوع معامله قرن پرداخت و با بیان اینکه معامله قرن طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است، گفت: در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

وی افزود: طرح معامله قرن در واقع غارت سرزمین های فلسطین است و آمریکا قصد دارد با همکاری کشورهای مرتجع عربی  اسراییل را در منطقه تثبیت کند.

محمودی با بیان اینکه این طرح  خیانت بزرگی است، گفت: مردم مسلمان در سراسر جهان با حضور در راهپیمایی روز قدس با نشان خواهد داد که به آمریکایی ها و مرتجعین اجازه نخواهند داد این طرح به فرجام برسد

بازگشت فلسطینی‌های مهاجر به سرزمین‌شان، حقی است که باید به رسمیت شناخته شود

علی مردانه دیگر هنرمند اردبیلی با بیان اینکه اسکان دادن دائمی فلسطینی‌های مهاجر در لبنان بخشی از این طرح شوم است، گفت:  بازگشت فلسطینی‌های مهاجر به سرزمین‌شان، حقی است که باید به رسمیت شناخته شود.

وی با بیان اینکه "تحولات منطقه خلیج و فشار بر جمهوری اسلامی ایران" با طرح معامله قرن مرتبط است، گفت: این طرح با هدف استراتژی "فشار حداکثری" بر ایران برنامه ریزی شده است.

طرح معامله قرن به دنبال حذف کشور فلسطین است

رضا ندایی مسئول بسیج حقوقدانان نیز به تشریح ابعاد حقوق طرح معامله قرن پرداخت و گفت: این طرح در واقع به دنبال خاورمیانه بدون کشور فلسطین است.

وی به جزئیات منتشر شده در مورد طرح معامله قرن در برخی خبرگزاری های بین المللی اشاره کرد و گفت:  بر اساس برنامه منتشر شده، اسرائیل و سازمان آزادی بخش فلسطین و جنبش حماس توافق نامه ای را برای ایجاد یک دولت فلسطینی با عنوان "فلسطین جدید" امضا خواهند کرد. دولت جدید فلسطین شامل کرانه باختری و نوار غزه به استثنای زمین های اشغال شده توسط شهرک های یهودی است.

وی افزود: بر اساس این سند فلسطین مي تواند برخي از اراضي مصر در نزدیکی غزه را دریافت کند بطوریکه اندازه و ارزش اين زمين ها توسط کشورهاي ميانجي تعیین می شود.

ندایی گفت: با توجه به این پیش نویس، ارتش در دولت فلسطین وجود نخواهد داشت. تنها افسران پلیس می توانند سلاح های سبک داشته باشند و حماس نیز در هنگام امضای توافقنامه سلاح های خود را تحويل خواهد داد.

مسئول بسیج حقوق دانان اردبیل با بیان اینکه طرح موسوم به «معامله قرن» طرح دولت ترامپ برای حل ‌وفصل نهایی مناقشه اسرائیلی - فلسطینی است، تصریح کرد: پس از تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت‌شناختن اورشلیم به عنوان «پایتخت» اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، روابط محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و آمریکا تیره شد، به حدی که محمود عباس گفت «قدس فروشی نیست» و وعده داد «هرگز طرح صلح آمریکا» را نخواهد پذیرفت.

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس، آرمان آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین و راهبرد جهانی‌سازی برائت از نظام سلطه و صهیونیست است، تصریح کرد: امروز روز جهانی قدس به مشت آهنین امت اسلامی در برابر جریان سازش با رژیم جعلی صهیونیستی تبدیل شده است.

انتهای پیام/ج