پربازدیدترین ها

کد خبر: 7614 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵

نماینده مردم اردبیل در مجلس

مصوبات اجرا نشده در دانشگاه ها ملغی شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس نماینده مردم اردبیل با بیان اینکه متاسفانه تبعیض‌هایی در ارائه برخی از رشته‌های دانشگاهی به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی رشته علوم انسانی در اردبیل دیده می‌شود، به مصوبات هیات امنای دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: اگر مصوبه ای مورد اجرا قرار نمی گیرد باید آن را لغو کرد تا از بلاتکلیفی خارج شود.

مصوبات اجرا نشده در دانشگاه ها ملغی شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، محمد فیضی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی دز نشست هیات امنای دانشگاه محقق اردبیلی با نمایندگان مجلس با بیان اینکه متاسفانه تبعیض‌هایی در ارائه برخی از رشته‌های دانشگاهی به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته علوم انسانی در اردبیل دیده می‌شود، گفت: این تبعیض ها  باید برطرف شود.

فیضی به ویژگی های مدیران موفق در عرف جامعه اشاره کرد و گفت: در جامعه ما افرادی که بتوانند بودجه زیاد برای سیسم خود جذب و هزینه کنند مدیران موفق شناخته می شوند در حالیکه مدیران موفق کسانی هستند که بتوانند با امکانات موجود بهترین نتایج را کسب کنند.

وی با بیان اینکه درآمدهای حاصل از فروش نفت و مالیات عمده درآمد کشور را بدست می اورد، گفت:در بودجه سال  98 برای اولین بار وزارت علوم و وزارت بهداشت مکلف به درآمدزایی شدند که در این راه قابلیت های مراکز رشد  و فناوری و پارک علم و فناوری راه گشا هستند، علاوه بر آن دانشگاه ها با خلق ایده و تبدیل آن به محصول و تجاری سازی می توانند به اعتبارات لازم  دست یافته و درآمدزایی کنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: توجه به درآمدزایی دانشگاه‌ها و مراکز علمی یکی دیگر از دغدغه‌های مهمی است که توجه به آن می‌تواند به افزایش منابع و توسعه کیفی خدمات ارائه شده منتهی شود.

فیضی به بودجه بندی کشوری اشاره کرد و گفت: در بودجه سال ۹۸ برای نخستین بار وزارت‌های علوم و بهداشت مکلف به درآمدزایی ارزی شدند تا در این خصوص با استفاده از قابلیت‌های پارک علم و فناوری و احدهای رشد درآمدهای وزارتخانه‌ها را افزایش دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی و وضع تحریم‌ها درآمدهای ارزی نباید تنها منوط به فروش منابع نفتی باشد و برای درآمدزایی مناسب باید از ایده‌های علمی نوین از جمله ظرفیت دانشگاه‌ها بهره گرفت.

وی گفت: یک نخبه و پژوهش‌گر نمی‌تواند به تنهایی هم ایده ارائه داده و هم در تبدیل آن به خلاقیت، تجاری‌سازی، بازاریابی و فروش آن موفق شود و متولیان موضوع در وزارتخانه‌ها باید کمک حال پژوهشگران و نخبگان جامعه باشند.

فیضی گفت: در بودجه سال ۹۸ برای اولین بار بخشی آورده شده و در آن وزارت علوم و بهداشت را مکلف به ایجاد درآمد ارزی کرده است که مزیتی برای دانشگاه ها محسوب می شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس به مصوبات اجرا نشده در دانشگاه ها اشاره کرد و با بیان اینکه این مصوبات باید طی جلسه ای تعیین تکلیف و اطلاع رسانی شوند، به مشکلات دانشکده نمین اشاره کرد و گفت: اختصاص ردیف بوجه مستقل برای دانشکده نمین می تواند مشکلات این دانشکده را حل کند.

فیضی مهمترین علت بی میلی مردم  و مسئولین دراجرای برخی پروژه های مهم را همین اجرا نشدن مصوبات عنوان کرد و گفت: پس از راه اندازی دانشکده فناوری های نوین نمین که قرار بود رشته هایی در حوزه فناوری های روز مثل لیزر و علوم کاربردی کامپوتر راه اندازی شود، رشته های ارائه شد که با اقبال عمومی رو به رو نبود در نتیجه طرح های مطروحه در نمین مورد بی میلی مردم این شهرستان است.
وی بازخوانی مصوبات اجرا نشده و ملغی کردن آنها را از راه های کسب اعتماد عمومی نام برد  و گفت: مصوباتی که چند سال تصویب شده و تا کنون به مرحله اجرا نرسیده باید ملغی شده و به مردم نیز اطلاع رسانی شود.
این نمایده مجلس، اختصاص ردیف بوجه برای این دانشکده و تبدیل آن به دانشگاه را از اهداف استان برد و گفت: تا مصوبه ای به مرحله پایانی نرسیده دست از تلاش برنخواهیم داشت.
 
انتهای پیام/ج