کد خبر: 7729 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲

توسط قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی انجام گرفت

بازدید مدیرکل کمیته امداد اردبیل از حاشیه شهر + تصاویر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل به همراه مسئول قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی اردبیل با حضور در حاشیه شهر اردبیل از نزدیک در جریان مطالبات مردم این منطقه قرار گرفت.

بازدید مدیرکل کمیته امداد اردبیل از حاشیه شهر + تصاویر

به گزارش ابصارخبر، حسین دشتی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل بعد از ظهر امروز با دعوت قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی استان اردبیل به منظور بازدید از فعالیت های جهادی دانشجویان و در جریان قرارگرفتن مشکلات احصاء شده توسط دانشجویان در حاشیه شهر اردبیل، به این مناطق رفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل در حاشیه این دیدار ضمن قدردانی از فعالیت های جهادی دانشجویان در مناطق محروم خواستار تخصصی تر شدن فعالیت های جهادی شد و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در حد توان به محرومان و نیازمندانی که شناسایی می شوند امدادرسانی می کند.

وی با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد، آسیب دیدگان اجتماعی در جامعه هستند، گفت: جهادگران دانشجو که به منظور خدمت رسانی به مناطق محروم اعزام می شوند، می توانند با شناسایی و معرفی افراد نیازمند، کمیته امداد را در انجام رسالت خود یاری کنند.

دشتی در ادامه سخنان خود به فعالیت های موسسات نیکوکاری در سطح شهر اشاره کرد و گفت: همه در راستای محرومیت زدایی و در راستای رضای الهی گام بر می دارند.

وی افزود: هم افزایی موسسات نیکوکاری و گروه های جهادی با کمیته امداد امام خمینی(ره) علاوه بر ساماندهی کمک های مردمی به نیازمندان، باعث انسجام بیشتر کارها و ارائه بهتر خدمات در مناطق محروم می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اولویت اول کمیته امداد را آموزش مهارت و اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: گروه های جهادی دانشجویی در زمینه آموزش های همگانی، مهارت افزایی و  فرهنگ سازی کارآفرینی و ترغیب مردم در راه اندازی کسب و کارهای کوچک می توانند علاوه بر سر و سامان دادن به وضعیت زندگی اهالی این منطقه، کمیته امداد را نیز در انجام رسالت خود یاری کنند.

وی ریشه اصلی مشکلات مردم در حاشیه شهر ها را فقر و کم بصیرتی عنوان کرد و گفت: مردم این مناطق بدلیل مشکلات مالی و به امید پیدا کردن شغل  از روستاها به شهرها مهاجرت می کنند ولی به دلیل نداشتن سواد و مهارت های لازم در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده و جهت سکونت ناگزیر به حاشیه شهر روی می آورند و این مناطق به این دلیل که در محدوه شهری قرارندارند از امکانات زندگی معمولی برخوردار نیستند.

دشتی خواستار فراهم شدن امکانات در روستاها شد و گفت: همه باید با تعاون و همکاری تلاش کنیم تا با فراهم کردن زمینه های اشتغال در روستاها مردم را به دیار خود برگردانیم چراکه روستاها به برکت انقلاب اسلامی از حداقل ترین امکانات لازم برای یک زندگی معمولی برخوردارند و همه روستاها از نعمت آب، برق، گاز و تلفن برخوردارند

رسیدگی به مطالبات مردم، از رسالت های دانشجویان است

سجاد گلی دبیرقرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز در این بازدید به مشکلات مردم در این مناطق اشاره کرد و با بیان اینکه مطالبه گری از جمله رسالت های دانشجویی است، گفت: اعضای قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی استان اردبیل با حضور در مناطق حاشیه اردبیل درصدد هستند تا با احصاء مشکلات واقعی مردم این مناطق و پای کار کشاندن مسئولان شهر ،حداقل ترین امکانات لازم برای زندگی سالم از جمله آب و برق را فراهم کرده و در کنار آن با فرهنگ سازی در بین مردم این مناطق آنها را به سوی زندگی سالم و اجتماعی ترغیب کنند.

وی برگزاری کارگاه های اقتصاد مقاومتی و آشنایی با کسب و کارهای کوچک، کم هزینه و درآمدزا را از جمله برنامه های قرارگاه احمدی روشن اردبیل عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم تا با فراهم کردن زمینه های اشتغال علاوه بر حل مشکلات این مناطق، مردم را جهت بازگشت به دیار خود ترغیب کنیم.

پیش از این صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با دعوت قرارگاه احمدی روشن اردبیل به این مناطق سفر کرده و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفته بود.

انتهای پیام/ج