کد خبر: 7763 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل؛

مقاومت، آموزه دینی ما است/ در جنگ اقتصادی رو به پیشرفت هستیم/ بسیجیان، مصداق بارز آفتاب عالم تاب هستند

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه نیت خالصانه و عمل صادقانه رمز موفقیت مردان الهی است، گفت: امروز ایران اسلامی با بهره گیری از رمز موفقیت عملیات والفجر 8 ، در جنگ اقتصادی نیز گام های مؤثری برداشته و شاهد پیشرفت های چشمگیر در این عرصه هستیم.

مقاومت، آموزه دینی ما است/ در جنگ اقتصادی رو به پیشرفت هستیم/ بسیجیان، مصداق بارز آفتاب عالم تاب هستند

به گزارش ابصارخبر، سردار جلیل بابازاده قانع فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل ظهر امروز در همایش بصیرت افزایی اساتید دانشگاه های اردبیل که تسوط بسیج اساتید با همکاری پایگاه مقاومت دانشگاه محقق اردبیلی در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه همه مردم در جنگ، در انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس مشارکت کردند و هیچ گروهی نمی تواند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به انحصار خود در آورد، گفت:  الان هم که در جنگ اقتصادی هستیم و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی دنبال تحمیل جنگ فرهنگی و روانی هستند، همه مردم برای دفاع از میهن، نظام و انقلاب اسلامی بسیج شده اند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی امروز به دنبال دو قطبی سازی کشور برای ضربه زدن به نظام و انقلاب هستند، گفت: نباید اسیر جنگ روانی دشمنان بود چراکه شرایط اقتصادی، فرهنگی و اقتدار کشور هر روز بیش از قبل در حال ارتقاء است.

این یادگار دوران دفاع مقدس در ادامه سخنان خود به تشریح عملیات والفجر 8 پرداخت و گفت: زمانیکه طبل جنگ نواخته شد و صدای گلوله گوش ها را کر می کرد، مرد از نامرد نیز شناخته شد.

بابازاده در ادامه سخنان خود به بیان خاطراتی از شهید حسین گنجگاهی از فرماندهان اردبیل در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: این شهید والامقام یکی از شهدای عملیات والفجر 8 بود که با جانفشانی خود به همراه یارانش فاتح خط مقدم در محور  عملیاتی فاو - بصره بود.

وی با بیان اینکه واقعیات قابل کتمان نیست، گفت: اگر تجربیات حاصل شده در میدان عمل روایت شود، ارزش کار شهدا و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بیشتر نهادینه خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) تلاش های دشمنان اسلام در دامن زدن و تداوم جنگ عراق و ایران را خاطرنشان کرد و گفت: دشمنان اسلام با دامن زدن به جنگ 8 ساله عراق با ایران و پشتیبانی از رژیم بعث می خواستند با تداوم جنگ بین دو کشور مسلمان، نهایت استفاده را ببرند.

وی ترورهای ناجوانمردانه بیش از 17 هزار نفر از هم میهنانمان در دهه 60 را یادآور شد و گفت: شهدا از افتخارات ابدی، نظام جمهوری اسلامی هستند

بابازاده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما با مظلومیت در جنگ، جنگیدیم و پیروز شدیم، گفت:مبارز همیشه مخالف دارد چراکه مبارزه با ظلم و ستم مخالف منفعت طلبی است.

وی تلاش های اساتید دانشگاه در سنگر تعلیم و تربیت برای کشور را یادآور شد و گفت: اساتید دانشگاه ها نقش به سزایی در تولید علم و دانش و خودکفایی همه جانبه کشور دارند بطوریکه اغلب پیشرفت های کشور در زمینه های نظامی و صنعتی مرهون تلاش های شبانه روزی و حهاد علمی دانشمندان جوان، مومن و متعهد این مرز و بوم است که به صورت جهادی  و بسیجی وار بدون تمنا وارد میان عمل شدند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه اساتید ما نباید ولی نعمتان خود را فراموش کنند،گفت: تزریق روحیه خودباری در جامعه و امید بخشی به آحاد مردم از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه امروز دشمنان اسلام سعی دارند با سم پاشی و عملیات روانی روی مردم تاثیر منفی بگذارند از این رو نقش اساتید و نخبگان دانشگاهی در بصیرت افزایی عموم مردم با اهمیت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به 12 شرط پمپئو برای مذاکره آمریکا با ایران را یادآور شد و گفت، طبق بیانات مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا؛نه جنگ می شود و نه مذاکره و واقعیت هم همین است که گفته شده است.

مقاومت، آمورزه دینی ما است

بابازاده قدرت نظامی ایران در رویداد اخیر را یادآور شد و گفت: وقتی سامانه بومی خرمشهر پیشرفته ترین پهباد آمریکایی را مورد هدف قرار داد، در واقع آمریکا نیز رویای تسخیر ایران اسلامی را برای همیشه بر باد رفته دید چراکه ایران در شدیدترین تحریم ها توانسته است به آن حد از توان بازدارنده و قدرت دفاعی دست پیدا کند که پیشرفته ترین سلاح استکبار را بدون خطا آن هم در نقطه صفر مرزی از بین ببرد و همه این ها خواست خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه مقاومت، لجاجت و سرسختی نیست، گفت: مقاومت آمورزه دینی ما است.

این یادگار دوران دفاع مقدس به افرادی که یک شبه موضع خود را عوض می کنند هشدار داد و گفت: دشمن در صدد است تا با ایجاد دو قطبی و شک و تردید بین افراد سست بنیه به اهداف خود برسد.

در جنگ اقتصادی وضعیت خوبی داریم

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه علم و متانت در کنار هم منجر به تصمیم گیری به نفع کشور می شود، گفت: امروز علی رغم تمام فشارها،تهدیدها و تحریم ها به لطف الطاف الهی در جنگ اقتصادی نیز به ثبات اقتصادی رسیده ایم و شرایط اقتصادی کشور رو به بهبود است.

وی شایعه پراکنی های دشمنان ایران مبنی بر صدور تکنولوژی به یمن در محاصره را یادآور شد و گفت: در وضعیتی که ما قادر به امدادرسانی پزشکی و دارو و غذا به مردم مظلوم یمن نیستیم چگونه ممکن است قادر به صدور تکنولوژی و فناوری به مبارزان یمنی باشیم.

بابازاده با بیان اینکه دشمنان قادر به رصد فرغون در جاده های ایران هستند، ادعای صدور تکنولوژی نظامی توسط ایران به یمن را خنده دار توصیف کرد و گفت: دشمنان اسلام بدلیل ناتوانی در مقابله با مبارزان یمنی ناکزیر به شبهه پراکنی و متهم کردن ایران شدند تا در اذهان مردم کشور شان، انفجار آرامکو را توجیه کنند.

وی گفت: امروز رژیم آل سعود و متحدانش سردرگم مانده اند چراکه افکار عمومی آنها را تحت فشار قرارداده است و می گویند عربستان با در اختیار گرفتن پیشرفته ترین تجهیزات نظامی ابرقدرت ها آن هم با هزینه های بسیاز گزاف قادر به مکان یابی پرواز پهبادهای یمنی نیست و یا اینکه اگر می داند پس چرا نتوانسته کار بازدارنده ای انجام دهد و از انفجار آرامکو جلوگیری کند.

بسیجیان، مصداق بارز آفتاب عالم تاب هستند

بابازاده در پایان سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 3 هزار و چهارصد شهید استان اردبیل در دوران دفاع مقدس، نیت خیرخواهانه را عامل موفقیت رزمندگان اسلام در جبهه های متعدد دانست و گفت: اگر توانستید خیرخواهی خود را به مردم اثبات کنید، برنده میدان هستید.

وی با بیان اینکه بچه های بسیجی مظلوم ترین افراد در جامعه هستند، گفت: بسیجیان در هر سن و سالی و در هر زمان و مکانی صادقانه پای به میدان گذاشته و به مردم خدمت رسانی می کنند  که در واقع آنها مصداق بارز آفتاب عالم تاب هستند.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در ابتدای این نشست گفت: هفته دفاع مقدس یادآور روزهایی است که مردم کشور با ایثارگری و فداکاری برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی کمر همت بستند.
وی با اشاره به اینکه مجاهدت های ایثارگران، شهدا، جانبازان قابل انکار نیست، ادامه داد: همیشه و در همه حال باید قدردان ایثارگری ها و ازخودگذشتگی های این عزیزان هستیم و نباید آن را فراموش کنیم.
حبیبی اظهار کرد: امروز باید بیش از پیش در زمینه پیشرفت های علمی استان و کشور تلاش کنیم تا از این طریق برای خنثی کردن شیطنت های دشمنان کارساز باشیم.

پخش نماهنگ بیانات رهبری، تجلیل از اساتید بسیجی بازنشسته و بازدید فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) از پروژه های در دست احداث دانشگاه محقق در کنار زیارت مزار شهدای گمنام دانشگاه از برنامه های این نشست بصیرت افزایی در دانشگاه محقق اردبیلی بود.

انتهای پیام/ج