کد خبر: 7780 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹

سركنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم تركیه؛

بورسیه و اعتماد سازی از ارکان جذب دانشجویان خارجی است

سركنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم تركیه بورسیه كردن دانشجویان خارجی و اعتماد سازی را از ارکان جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های کشور دانست و گفت:جذب دانشجویان خارجی علاوه بر درآمدزایی منجر به صدور فرهنگ ایرانی در بین ملت های مختلف می شود

بورسیه و اعتماد سازی از ارکان جذب دانشجویان خارجی است

به گزارش ابصارخبر، سجاد سلطان زاده سركنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم تركیه پیش از ظهر امروز در نشست با هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ،گفت: بورسیه كردن دانشجویان خارجی و اعتماد سازی از طریق برگزاری تورهای علمی و شناساندن دانشگاه‌ها و فرهنگ ایرانی می‌تواند در جذب دانشجوی خارجی مؤثر باشد.

وی با بیان اینكه تعداد زیادی از هموطنان در دانشگاه‌های تركیه مشغول به تحصیل هستند، گفت: دانشگاه صنعتی ارزروم تكنیك تركیه از سال 2010 افتتاح شده و در صدد است تا با جذب 7 هزار دانشجوی خارجی،باعث درآمدزایی برای کشور، فرهنگ ترکیه را نیز به سایر کشورها صادر کند.

اسحاق رسولی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز در این نشست به تبیین رویکردهای جدید دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: در فعالیت جدید دانشگاه، حركت به سمت دو رویكرد دانشگاه كارآفرین و فناور است که سه ارزش تعالی معنوی، مسأله گرایی و نوآوری  را دنبال می کند.

وی افزود: پنج موضوع مسأله‌گرایی شامل گردشگری به عنوان محور اصلی توسعه استان،حوزه سلامت، حوزه كشاورزی در دو بخش صنایع تبدیلی و بخش تولید بذر، حوزه سیستم و بهره‌وری از جمله مركز تحقیقات آب و مركز تحقیقات انرژی و حوزه IT كه صنایع خلاق و صنایع فرهنگی به خاطر نیازهای منطقه و پتانسیل دانشگاه انتخاب شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل همه فعالیت‌ها را جهت دار و استراتژی‌گرا عنوان كرد و گفت: واحد اردبیل با تولید چراغ هوشمند، آسفالت رنگی، رنگ‌های طبیعی خوراكی، دستگاه میوه خشك‌كن، كارتینگ و حدود 20 نوع محصول گیاهان دارویی و در حوزه سلامت با داشتن بیمارستان و مجموعه ورزشی و مركز مشاوره آماده خدمت‌رسانی به جامعه و همه  شهروندان است.

وی از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل جهت ارتباط با دانشگاه‌های بین‌المللی جهت برگزاری همایش و سمینار‌های مشترك خبر داد و افزود: راه‌اندازی و انتشار شش نشریه علمی بین المللی توسط معاونت پژوهشی واحد اردبیل باعث هم افزایی علم و ثروت در دانشگاه می شود.

انتهای پیام/ج