کد خبر: 7798 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل خبرداد؛

اجرای بیش از 400 برنامه فرهنگی ورزشی در هفته تربیت بدنی

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از اجرای بیش از 400 برنامه فرهنگی ورزشی همزمان با هفته تربیت بدنی دراردبیل خبر داد .

اجرای بیش از 400 برنامه فرهنگی ورزشی در هفته تربیت بدنی

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، 

بهرام آقاخانی بااعلام این خبر گفت : ۲۶ مهرتا دوم آبان ماه در سراسر کشور با عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است که در راستای گرامیداشت این هفته برنامه‌ریزی شده تا 400 برنامه فرهنگی و ورزشی در سطح استان اردبیل برگزار شود.

وی افزود: این برنامه‌ها در محورهای قهرمانی، همگانی ، روستایی و عشایری و فرهنگی پیش‌بینی شده و امیدواریم شاهد برگزاری آنها به بهترین نحو باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه شعار هفته تربیت بدنی «پیش به سوی ایران فعال» است، تصریح کرد: برنامه‌های هفته تربیت بدنی با شعار ورزش، همدلی، مشارکت اجتماعی با رویکرد تمرکز بر تقویت بنیان خانواده آغاز می‌شود و در طول هفته شاهد اجرای برنامه‌های متعدد درسطح استان خواهیم بود.
آقاخانی درباره اهم برنامه‌های این هفته گفت: از برنامه‌های شاخص پیش‌بینی شده برای هفته تربیت بدنی، نشست صمیمی با امام جمعه و استاندار اردبیل، تجلیل از 26 مدال آور المپیاد و تجلیل از باشگاه‌های برتر است که همیشه و در همه حال یار و یاور ورزش بودند.
وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، نشست هیأت‌های ورزشی و کارکنان اداره کل با امام جمعه و استاندار اردبیل، سخنرانی هیأت‌های ورزشی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برپایی نمایشگاه توانمندی‌های زنان استان، برگزاری نخستین دوره مسابقات شطرنج ناشنوایان، برگزاری کارگاه سنجش ناهنجاری‌های قامتی زنان با حضور شهرستان‌های تابعه، نظارت و بازرسی اماکن ورزشی و تجلیل از 10 باشگاه برتر از جمله دیگر برنامه‌های شاخص ما برای این هفته هستند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل ادامه داد : نواختن زنگ مدرسه در مناطق روستایی، اجرای پیاده‌روی خانوادگی، انجام بازی‌های بومی و محلی و تجهیز هم‌زمان 50 خانه ورزش روستایی در 10 شهرستان از شاخص‌ترین برنامه‌های اداره کل در حوزه روستایی و عشایری است.
آقاخانی بیان کرد: برگزاری همایش پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در همه شهرستان‌ها، جشنواره‌های ورزشی، کارگاه‌های آمادگی جسمانی و همایش صبحگاهی نیز از برنامه‌های ویژه حوزه ورزش همگانی خواهند بود.

وی حضور جامعه ورزشی و جوانان درنماز جمعه، شرکت در مراسم اربعین حسینی، مسابقه کتابخوانی، دیدار با خانواده شهدای ورزشکار و مدافعان حرم، اهدای خون و غبار روبی مزار شهدا را نیز به عنوان بخشی از برنامه‌های حوزه معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان در طول هفته تربیت بدنی و ورزش برشمرد.