کد خبر: 7802 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷

گزارش خبری؛

حال و هوای اردبیل در روز اربعین + تصاویر

طریق الحسین(ع) خاطرات فراموش نشدنی از حضور عاشقان امام حسین(ع) را در دل خود دارد؛ از پیاده‌روی‌هایی که ذکر مصیبت سالار شهیدان را با خود به همراه داشت و از نجواهای عاشقانه‌ای که هر عزادار زیر لب و یا در دل و جان خود زمزمه می‌کرد.

حال و هوای اردبیل در روز اربعین + تصاویر

به گزارش ابصارخبربه نقل از سبلان ما،طریق الحسین(ع) خاطرات فراموش نشدنی از حضور عاشقان  امام حسین(ع) را در دل خود دارد؛ از پیاده‌روی‌هایی که ذکر مصیبت سالار شهیدان را با خود به همراه داشت و از نجواهای عاشقانه‌ای که هر عزادار زیر لب و یا در دل و جان خود زمزمه می‌کرد.

طبق رسم دیرینه در اردبیل عزاداران حسینی بعد از اذان و اقامه نماز صبح، با حضور در هیات های مذهبی شهر پس از تلاوت قرآن کریم و قرائت زیارت اربعین به نوحه سرایی پرداختند.

مردم عزادار اردبیل با حضور در مسجد اعظم اردبیل به جمع جاماندگان از پیاده روری اربعین پیوستند تا پس از استفاده از سخنرانی و مداحی با حضور در امامزاده صالح اردبیل در پیاده روی حرم تا حرم اردبیل که از امامزاده صالح(ع) شروع و تا امامزاده سید صدرالدین(ع) ادامه پیدا می کند، شرکت کنند.

 

دانشجویان و اساتید دانشگاه های اردبیل نیز در محل مزار مطهر شهدای گمنام اردبیل واقع در  مجتمع فرهنگی شورابیل اردبیل گرد هم آمدند تا با سر دادن  ناله واحسینا تا مزار مطهر شهدای گمنام واقع در تپه نورالشهدای دانشگاه محقق به نیابت از جاماندگان اربعین پیاده روی کنند.

 

 

دسته های عزاداری نیز همچون دهه اول محرم با حضور در محلات مختلف اردبیل به ویژه میدان عالی قاپو به سینه زنی پرداختند.

 

شبیه خوانان محلات مختلف اردبیل همچون محله اصغریه و معمار صحنه ورود کاروان اسرا به کربلا و زیارت اربعین جابر بن عبداله انصاری را به تصویر کشیدند.

عزاداران حسینی در شهرستان های استان نیز با حضور در غرفه صدور کارت اهدای عضو نسبت جهت اعلام آمادگی برای اهدای اعضای خود در صورت مرگ مغزی اعلام آمادگی کردند.

نذر خون نیز همچون روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، در اربعین نیز پذیرای اهداکنندگان خون بود.

انتهای پیام/ج