کد خبر: 7873 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱

استاندار اردبیل :

پژوهش، چراغ راه توسعه است

استاندار اردبیل با بیان اینکه پژوهش زیربنا و چراغ راه توسعه همه جامبه استان است، گفت: تنها راه پیشرفت استان ارتباط واقعی بخش های صنعت و کشاورزی استان با دانشگاهیان و پژوهشگران است.

پژوهش، چراغ راه توسعه است

اکبر بهنام‌ جو استاندار اردبیل  ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل که در  سالن  بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد به تبیین ضرورت توجه به امر پژوهش جهت توسعه همه جانبه استان اردبیل پرداخت و گفت:هفته پژوهش در واقع فرصت بازنگری در سیاست های مدیریتی دستگاه های اجرایی، صنعت و مراکز علمی است، چراکه پژوهش ارتباط مستقیمی با توسعه همه جانبه استان دارد..

وی با بیان اینکه در کنار همه کارهای مثبت، خلاهایی نیز وجود دارد، اتصریح کرد: در همین راستا باید  مدیران به میدان بیایند تا با رفع خلاها و تنگناها ، مشکلات جامعه نیز حل شده و به رونق تولید و اقتصاد کشور منجر شود.

بهنام جو در ادامه سخنان خود به تبیین اهمیت پایان نامه ها و فرصت های تحقیقاتی دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: در سطح استان نیز برای رفع مشکلات باید از پایان نامه ها، فرصت های مطالعاتی و سایر بخش های مرتبط با پژوهش استفاده شده و با فناوران و مبتکران درراستای حل مشکلات استفاده شود.

استاندار اردبیل در پایان سخنان خود ضمن انتقاد از وضعیت ارتباط صنعت با دانشگاه و همچنین بخش کشاورزی با دانشگاه گفت: بین دانشگاه و صنعت باید ارتباط برقرار  شود تا با استفاده از رفیت های دانخلی شاهد شکوفایی علم و اقتصاد استان در برهه تحریم شد.

در پایان این برنامه استاندار اردبیل با حضور در  بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل ضمن بازدید از فعالیت های علمی و پژوهشی دانشمندان و جوانان اردبیل پای صحبت ها و دغدغه های پژوهشگران اردبیلی نشست.

خبرنگار: یوسف نوروز

انتهای پیام/ج