کد خبر: 7874 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱

اختتامیه جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل + تصاویر

بیستمین جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل با تجلیل از برگزیدگان در دانشگاه محقق اردبیلی به کار خود پایان داد.

اختتامیه جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل + تصاویر

 ظهر امروز مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل با حضور اکبر بهنام جو استاندار اردبیل  و جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی استان اردبیل در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این مراسم با بیان اینکه فعالیت های علمی و پژوهشی در همه جای دنیا اثرات گسترده ای در زندگی بشر داشته است، گفت: هیچ فعالیتی بدون علم و پژوهش به سرانجام مثبت نخواهید رسید.

وی در ادامه سخنان خود به پیشرفت های دانشگاه محقق اردبیلی در عرصه تولید علم و دانش اشاره کرد و گفت: اگر روسای همه دستگاه های اجرایی همانند استاندار اردبیل به دانشگاه ارزش و بها داده  و در برنامه های خود از پژوهش های دانشگاهی استفاده کند اردبیل نیز همچون سایر شهرهای کشورهای بزرگ اروپایی می تواند با ارتقای شاخص های زندگی بهتر، رفاه و آسایش را بری هموطنانمان به ارمغان آورند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود به شعار سال هفته پژوهش نیز اشاره کرد و گفت: پژوهش اثر بخش، فناوری اثرگذار و تولید ملی به عنوان شعار سال ستاد برگزاری هفته پژوهش در نظر گرفته شده تا همگان با الگو قرار دادن این شعار، به تریج پژوهش در برنامه های خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تعداد هسته های فناور دانشگاه طی دو سال اخیر از ۳۵ هسته به ۹۵ هسته  فناور رسیده است، گفت: راه اندازی دو پژوهشکده و  مرکز تحقیقاتی و  تکمیل  آزمایشگاه مرکزی  با تجهیزات مدرن در راستای  پاسخگویی به نیازهای  پژوهشی جامعه در دانشگاه محقق اردبیلی است.

 حبیبی در پایان سخنان خود از بخش خصوصی خواست تا با مراجعه به به دانشگاه نیازهای پژوهشی خود را با کمترین هزینه برطرف کنند.

 ابوالفضل بضاعت پور دبیر جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل  به برنامه ریزی های ستاد ملی هفته پژوهش در کشور اشاره کرد و گفت:  اولین جلسه استانی در نیز با بیان اینکه در جلسه ستاد مقرر شد فعالیت های فاخر پژوهشی در شش گروه علوم انسانی، علوم کشاورزی، علوم پایه، فنی و مهندسی، پزشکی بالینی و پزشکی پایه طبقه بندی شود، گفت: در همین راستا ۳۵ نفر از اساتید خبره  آبان ماه تشکیل شد.

وی به جزئیات جلسات هماهنگی ستاد هفته پژوهش استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: تشکیل کارگروه های شش گانه علمی، انسانی،کشاورزی، علوم پایه، فنی و مهندسی، پزشکی پایه و پزشکی بالینی و بررسی پژوهشگران این عرصه ها در کنار فناوران برتر در حوزه مراکز رشد و فناوری و پارک ها، تجلیل از سه دانش آموز فعال در حوزه پژوهش و یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی از هر یک از دانشگاه های اردبیل از جمله تصمیمات این جلسات بود.

دبیر جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل  در ادامه سخنان خود به نحوه انتخاب پژوهشگران برتر پرداخت و گفت: 35 استاد خبره  در شش کمیته تخصصی کار بررسی 55 پرونده پژوهشی و فناوری را بر عهده داشتند که پس از امتیاز بندی های لازم افراد منتخب طی جلسه ای با حضور کارشناسان در استانداری اردبیل انتخاب شدند.

بضاعت پور در پایان سخنان خود به بیان تفاوت های این جشواره با سال های گذشته پرداخت و گفت: امسال در کنار تجلیل ار پژوهشگران و فناوران برتر استان تجلیل از کارمندان دستگاه های اجرایی دارای مرکز تحقیقاتی، معلمان پژوهشگر، سایر دستگاه های اجرایی نیز در نظر گرفته شد.

 

انتهای پیام/ج