کد خبر: 7875 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳

بیانیه جنبش دانشجویی استان اردبیل در آستانه انتخابات؛

جنبش دانشجویی استان اردبیل در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با صدور بیانیه ای ضمن انتقاد از سوء استفاده کنندگان برخی نامزدهای انتخاباتی و جریانات سیاسی استان از انجمن های علمی دانشجویی نسبت به ادامه این روند هشدار داد.

بیانیه جنبش دانشجویی استان اردبیل در آستانه انتخابات؛

به گزارش ابصارخبر به نقل از  سبلان‌ما، جنبش دانشجویی استان اردبیل در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با صدور بیانیه ای ضمن انتقاد از سوء استفاده  کنندگان برخی نامزدهای انتخاباتی و جریانات سیاسی استان از انجمن های علمی دانشجویی  نسبت به ادامه این روند هشدار داد.

در این بیانیه به رسالت سنگین دانشگاهیان نسبت به بصیرت افزایی مردم در انتخابات اشاره شده و آمده است: برای دانشگاهیان روشن است که انجمن های علمی از بدو تاسیس خود بایستی به مرکزی برای پرورش استعدادهای علمی، بهبود وضعیت آموزشی و پژوهشی، تقویت نشاط علمی، گسترش، ارتقاء و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص و اجرای برنامه های تکمیلی همسو با آموزش های دانشگاهی تبدیل شوند.

این بیانیه رسالت عظیم و مهم انجمن های علمی در دانشگاه ها را یادآور شده و می افزاید: انجمن های علمی دانشجویی متشکل از دانشجویان علاقمند به مشارکت در فعالیت های علمی در یک دانشکده یا گروه آموزشی هستند.لذا کسانی که تمایل به فعالیت های غیر علمی از جمله فعالیت های سیاسی دارند تشکل ها و کانون های دیگری با ذائقه های مختلف در دانشگاه ها  وجود دارند که می توانند در آنها عضویت و فعالیت داشته باشند.

این بیانیه می افزاید: آلوده کردن فضای علمی دانشگاه های استان به دعواهای سیاسی و حزبی و تلاش برای تبدیل این انجمن ها توسط برخی افراد فرصت طلب و جریانات سوء استفاده گر به پایگاه سیاسی و استفاده ابزاری و انتخاباتی از آنها به روش های مختلف، خیانت به نسل جوان و جفا در حق دانشجویان و رشد علمی استان است. شاید از قِبُل سوء استفاده یاد شده،  شخصی بتواند به نمایندگی مجلس برسد یا دبیر دبیرانی مسئولیتی در دفتر فلان نماینده یا بهمان ستاد انتخاباتی بگیرد، امّا این مسئله باعث ظلم بزرگی بر فضای علمی دانشگاه ها و تحقیر شان و ساحت علمی دانشجویان شده است.

جنبش دانشجویی استان اردبیل در بیانیه خود با بیان اینکه در آئین نامه هیچ انجمن علمی کار سیاسی تعریف نشده و رسالت این انجمن ها روشن و مبرهن است،می افزاید: اگر شخصی در صدد حمایت صادقانه از انجمن های علمی است از طرح ها و پروژه های دانشجویان و دانشگاهیان حمایت کند،مشکلات دانشگاه ها و مراکز علمی را رفع و رجوع کرده  و گزارش آن را به مردم بدهد، نه اینکه با تزریق پول های مبهم، میتینگ های تبلیغاتی چند صد نفری در دانشگاه و خارج از دانشگاه برگزار کند.

جنبش دانشجویی اردبیل ضمن رصد فعالیت های سوء و غیر قانونی برخی افراد و جریانات در سطح دانشگاه های استان نکاتی چند به شرح ذیل به اطلاع عموم دانشجویان عزیز و مسئولین محترم می رساند:

اولاً از روساء، مسئولین و متولیان محترم دانشگاه های استان خواستاریم که بیش از این نگذارند انجمن های علمی مورد سوء استفاده قرار گرفته و تبدیل به پاتوق سیاسی اشخاص و جریانات سیاسی شود و از ساحت مقدس علم، دانشجو و دانشگاه دفاع نمایند و اجازه سوء استفاده ابزاری از انجمن های علمی را نداده و نسبت به فعالیت ها و اموراتی که شان انجمن های علمی را زیر سوال می برد و مغایر با آیین نامه تشکیل این انجمن ها است، متذکر باشند.

ثانیاً از مسئولان و متولیان نظارتی و شورای محترم نگهبان می خواهیم که در رسیدگی به صلاحیت داوطلبین حتماً  فعالیت زود هنگام انتخاباتی و سوء استفاده از فضای دانشگاه و اماکن دولتی و عمومی برای تبلیغات انتخاباتی را مورد نظر قرار داده و اعمال نمایند.

ثالثاً نسبت به اشخاص و جریاناتی که انجمن های علمی دانشگاه ها را با پاتوق های سیاسی اشتباه گرفته و مسیر پر افتخار و نشاط انگیز علمی دانشگاه های استان را به انحراف سیاسی کشانده اند هشدار می دهیم که برای خود روش دیگری انتخاب کنند در غیر این صورت به طور آشکار نسبت به روشنگری ها در این خصوص اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/ج