کد خبر: 7907 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل؛

خاورمیانه، مدیون حماسه آفرینی های قاسم سلیمانی است

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل در مراسم عزاداری سپهبد شهید قاسم سلیمانی با بیان اینکه خاورمیانه، مدیون حماسه آفرینی های قاسم سلیمانی است، گفت: خون سپهبد سلیمانی باعث خروج آمریکا از منطقه و ریشه‌کن شدن ظلم و آشوب در خاورمیانه خواهد شد.

خاورمیانه، مدیون حماسه آفرینی های قاسم سلیمانی است

اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اردبیل عصر امروز در مراسم عزاداری که به مناسبت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت در مسجد این دانشگاه برگزار شد، گفت: ملت و مسئولین ما با هر گرایش و سلیقه سیاسی با مدافعین حرم یک ارتباط قلبی دارند

 وی با بیان اینکه  قاسم سلیمانی به عنوان یک مدافع حرم فراتر از یک فرد نظامی، یک چهره محبوب در جهان اسلام بود، گفت: وی با مبارزات خود وحشت را در دل دشمنان افکند و اکنون با شهادت خود معمار خاورمیانه جدید و سیاست های جهان شد.

رسولی به تبیین ویژگی های بارز این فرمانده شهید پرداخت و گفت: سپهبد سلیمانی با صداقت به پای عهدی که از جوانی با خدا بسته بود ایستاد و با شهادت عهد خود را با خدایش به پایان رساند.

وی با بیان اینکه فرمانده سپاه قدس ایران با نبوغ خود تمام نقشه‌های استکبار مبنی‌ بر ایجاد خاورمیانه جدید را نقش بر آب کرد، گفت: آن چیزی که محاسبات نظامی آمریکا را زیر سوال برده و آنها را به اشتباه انداخته، فرهنگ شهادت است. چراکه  آنها نمی دانند برای ما شهادت اوج سعادت است.

رسولی به تبیین مفهوم ایثار و شهادت پرداخت و گفت: شهادت در واقع حرکت آفرین و شوق دهنده است و هر خونی که از شهدا می چکد شهید جدیدی را متولد و درخت انقلاب را تنومندتر می کند.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که  خون شهید حججی، داعش را مضمحل کرد، بر این باوریم که خون سردار سلیمانی و سایر شهدای حرم ، نابودی آمریکا در منطقه را رقم خواهد زد.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه در مکتب امام حسین(ع) سردار سلیمانی های بسیاری وجود دارد، گفت: اگر در صدر اسلام امام علی (ع) فقط یک مالک اشتر داشت، امروز در کنار امام خامنه‌ای  هزاران سردار وجود دارد که آماده سربازی ولی فقیه زمان خود هستند.

رسولی با بیان اینکه خاورمیانه، مدیون حماسه آفرینی های قاسم سلیمانی است، گفت: خون سپهبد سلیمانی باعث خروج آمریکا از منطقه و ریشه‌کن شدن ظلم و آشوب در خاورمیانه خواهد شد.

حاج قاسم سلیمانی، به معنی واقعی سرباز ولایت بود

حجت الاسلام محمد تجلایی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم  دلیل سال‌ها تلاش آمریکا برای به شهادت رساندن سردار سلیمانی را سرخوردگی آنها از مبارزات کمرشکن وی دانست و گفت: حهان اسلام امروز به داشتن سردار سلیمانی می بالد چراکه وی کسی بود که نوامیس مسلمانان را از دست داعش نجات داد و با دلاوری‌ها و رشادت‌های خود بارها عملیات آمریکا را ناکام گذاشت و کمرشان را شکست.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی عشق را با خدا قسمت کرده بود، گفت: وی به معنی واقعی سرباز ولایت بود و شهادتش قطعاً ثمر خواهد داد.

 

انتهای پیام/ج