کد خبر: 7975 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷

واکنش جنبش دانشجویی استان‌های آذری نشین کشور در محکومیت بازداشت رئیس حزب اسلام آذربایجان

جنبش دانشجویی استان های آذری نشین ایران با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت بازداشت سرپرست حزب اسلام جمهوری آذربایجان اعلام داشت:ترویج محبت،ولایت و اندیشه اهل بیت در جمهوری آذربایجان تثبیت کننده همبستگی و برادری دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان است.

واکنش جنبش دانشجویی استان‌های آذری نشین کشور در محکومیت بازداشت رئیس حزب اسلام آذربایجان

به گزارش ابصارخبر به نقل از  سبلان‌ما، جنبش دانشجویی استان های آذری نشین ایران با صدور بیانیه ای بازداشت سرپرست و اعضای حزب اسلام جمهوری آذربایجان را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: خبر بازداشت « حجت الاسلام حاج الهام علی اف» سرپرست حزب اسلام آذربایجان، 10 روز پس از آزادی حاج سردار حسنلی( زندانی نماز در جمهوری آذربایجان)، در شرایطی که دولت آذربایجان ادعای اصلاحات سیاسی همه جانبه نموده و از مسئولین  احزاب مختلف رسمی و غیر رسمی دعوت به گفتگو می کند، بسیار تعجّب آور و تاسّف انگیز بود.

روحانی فرهیخته، حجت الاسلام حاج الهام علی اف از جمله شخصیت های علمی و معنوی کشور آذربایجان است که قبلاً نیز به دلیل انتقاد و مخالفت مدنی با « طرح ضد اسلامی ممنوعیت حجاب در مدارس آذربایجان» مدت دو سال زندانی شده بود.

جمهوری آذربایجان به عنوان دومین کشور شیعی جهان متاسّفانه امروز دنباله روی سیاست های ضد اسلامی و ضد شیعی استکبار و صهیونیسم جهانی شده و به جای تلاش برای تقویّت و استفاده درست از ظرفیت و احساسات دینی و حسینی مردم مسلمان آذربایجان در جهت مقابله و مبارزه با اشغالگران 20 درصد از خاک جمهوری آذربایجان، به تحریک و دستور اسرائیل و آمریکا با نفوذ بسیار گسترده ای در سیستم امنیتی و بخش هایی از حاکمیت باکو دارند، دنبال تضعیف و مقابله با اسلام گرایان و رهبران مذهبی در آذربایجان برآمده است.

حال سوال این است که مگر دینداران و مذهبیون آذربایجان بخشی از ترکیب جمعیتی این کشور نیستند؟!! به نظر می رسد تداوم سیاست اسلام ستیزانه و اعمال محدودیت، حبس و حذف رهبران و فعالین اسلام گرا در جمهوری آذربایجان با روش های مختلف از جمله اتهامات ساختگی و واهی توسط دستگاه امنیتی آن دولت، در اثر تحلیل غلط ناشی از ترس و واهمه ای نادرست و سراب گونه ای است که آمریکا و اسرائیل به جان دولت آذربایجان از فعالیت اسلام گرایان انداخته اند و این مسئله ی تالّم برانگیر انتقامی است که رژیم جنایتکار و کودک کش اسرائیل و دولت تروریست آمریکا با دستان دولت آذربایجان از شیعیان آذربایجان می گیرد. به ویژه اینکه این مسئله به دنبال ابراز احساسات و عشق و علاقه بسیار گسترده مردم آذربایجان در شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی رخ می دهد که واهمه در دل آمریکا واسرائیل غاصب انداخته است.

جنبش دانشجویی استان های آذری نشین ایران ضمن محکوم نمودن اقدام ضد حقوق بشری دستگیری حجت الاسلام علی اف، استاد اخلاق و شخصیت معنوی و مذهبی آذربایجان، توسط سرویس امنیت دولتی آن کشور، از یک سو  بر احقاق حق ملت بزرگ و مسلمان جمهوری آذربایجان برای آزادی در ادای فرایض دینی و اسلامی خود تاکید نموده و اعلام می دارد ترویج محبت و ولایت و اندیشه اهل بیت در جمهوری آذربایجان تثبیت کننده همبستگی و برادری دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان و تقویت روح حماسی و عاشورایی در مقابل اشغالگران قره باغ خواهد بود.

از سوی دیگر نفوذ گسترده و پنهان رژیم صهیونیستی در دستگاه های امنیتی جمهوری آذربایجان را، نه در راستای تامین منافع ملت و دولت آذربایجان، بلکه برای حفظ منافع  و رسیدن به خواسته های اسرائیل می داند و یکی از سیاست های ثابت آن رژیم جعلی ضربه زدن به ارتباط دوستانه و برادرانه بین دو کشور از طریق تحمیل تصمیمات غلط و اتخاذ رفتارهای نادرست و غیر منطقی بوده که بازداشت اخیر نیز یکی از ده ها نمونه آن می باشد که شاید باعث خوشحالی و تامین منافع مقطعی  صهیونیست ها شود، اما باعث افزایش شکاف  ملت و دولت آذربایجان و تزلزل در انسجام ملی آن کشور خواهد شد.

در نهایت صریحاً از دولت آذربایجان می خواهیم ضمن احترام به حقوق بشر نسبت به آزادی حجت الاسلام علی اف و سایر محبوسین اسلام گرا اقدام نموده و بیش از این با طناب پوسیده اسرائیل و آمریکای جنایتکار، خود را در چاه مقابله با مردم خویش به ویژه جامعه دینداران آذربایجان گرفتار نکند.

 

انتهای پیام/ج