کد خبر: 8000 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰

بیانیه تشکل های دانشجویی اردبیل در اعتراض به افتتاح سفارت دولت ارمنستان در فلسطین اشغالی

تشکل های دانشجویی اردبیل در اعتراض به افتتاح سفارت دولت ارمنستان در فلسطین با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام خبیثانه از ملت های اسلامی منطقه خواستند تا نسبت به این حرکت اخیر دولت ارمنستان که لکه ننگ اشغال سرزمین اسلامی قره باغ را بر پیشانی دارد، واکنش نشان دهند.

بیانیه تشکل های دانشجویی اردبیل در اعتراض به افتتاح سفارت دولت ارمنستان در فلسطین اشغالی

به گزارش ابصارخبر، تشکل های دانشجویی استان اردبیل در اعتراض به افتتاح سفارت دولت ارمنستان در فلسطین اشغالی با صدور بیانیه ای این اقدام را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: تصمیم نادرست دولت ارمنستان برای ارتقا سطح روابط خود با رژیم اشغالگر قدس همچون افتتاح سفارت خود در فلسطین اشغالی و اعزام سفیر مقیم به رژیم صهیونیستی، از جمله مسائلی است که علاوه بر نمایان ساختن ماهیت ریاکار و ذات پلید رژیم جعلی اسرائیل، حاکی از اشتباه محاسباتی دولتمردان ارمنی برای شروع یک بازی خطرناک در منطقه می باشد.

دولت ارمنستان که هنوز خشم پنهان و خاموش دنیای اسلام را به خاطر اشغال قسمتی از سرزمین اسلامی با خود به همراه دارد، کشوری محصور می باشد که منافع این دولت ایجاب می کند برای حفظ ارتباط خود با دنیای خارج، روابط بدون تنش با کشورهای همجوار خود داشته باشد. اما تصمیم خطرناک دولت یاد شده در همراهی با اسرائیل غاصب، مغایر با اصول حسن همجواری بوده و دشمنی ملت های مسلمان و دولت های اسلامی منطقه و علی الخصوص کشورهای همسایه را بر علیه خود تهییج و تشدید خواهد نمود.

این بیانیه می افزاید: جمهوری آذربایجان که در سال های اخیر به تصور کمک گرفتن از رژیم ظالم و اشغالگر قدس، برای آزاد سازی قره باغ اشغالی، تمام تخم مرغ های خود را در سبد این رژیم گذاشته بود و با اعتماد به این رژیم، ارتباطات بسیار گسترده  و پیچیده ای را با آن داشته و تقریبا یکی از تامین کنندگان اصلی انرژی این دولت غاصب بود و عوامل مرتبط با دولت تروریستی اسرائیل را در تمام ارکان خود نفوذ داده بود، هم اینک در کمال ناباوری شاهد تقویت ارتباط حسنه بین" رژیم خائن و نامرد اشغالگر قدس" با " دولت اشغالگر قره باغ" می باشد که به نظر می رسد نیازمند تفکری عمیق از سوی دولتمردان و سیاست مداران متعصب آذری نسبت به این موضوع است.

ما تشکل های دانشجویی دانشگاه های اردبیل ضمن هشدار به دولت ارمنستان در اتخاذ تصمیم اشتباه" تحکیم روابط با رژیم جعلی اسرائیل به عنوان دشمن شماره یک مسلمانان جهان" و فراهم ساختن زمینه های حضور فعال این رژیم در نزدیک مرزهای ایران، در خواست تجدید نظر در این رابطه را داشته و قاطعانه از دستگاه محترم دیپلماسی خارجی کشور عزیزمان می خواهیم که روابط خود را با دولت ارمنستان با توجه به وضع موجود و رفتارها و تصمیمات جدید دولت یاد شده تنظیم نموده و تذکرات لازم را به این دولت از مبادی مربوطه مبذول دارد.

همچنین از تمامی نهادها، دولت ها و ملت های اسلامی منطقه می خواهیم در قبال تصمیمات و حرکت اخیر دولت ارمنستان که لکه ننگ اشغال سرزمین اسلامی قره باغ را بر پیشانی دارد و با باز کردن پای قاتل کودکان مسلمان فلسطینی به منطقه، به دنبال تحریک احساسات ملل مسلمان و غیرت دول اسلامی است، تحرک و واکنش لازم را نسبت به این اشتباه فاحش دولت ارمنستان داشته باشند.

امضاء کنندگان بیانیه:

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

هیئت مصباح الهدای دانشگاه پیام نور اردبیل

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد اردبیل

هیئت انصار المهدی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

انتهای پیام/ج