سرویس: سیاسی کد خبر: 8052 ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس یازدهم:

مناطق آزاد باید در مجلس یازدهم باز مهندسی شود

منتخب مردم مشگین شهر گفت: متاسفانه مناطق آزاد از مسیر و هدف منحر شده و مجلس یازدهم باید از صفر تا صد آن را باز مهندسی و تاثیر آن در اقتصاد کشور را بررسی کند.

مناطق آزاد باید در مجلس یازدهم باز مهندسی شود

به گزارش ابصارخبر، محمود عباس زاده مشگینی در گفتگو باخبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: مناطق آزاد از اوایل دهه هفتاد در کشور مطرح و قانون آن تصویب شد که چند هدف از جمله کمک به تولید،ایجاد اشتغال و تحرک اقتصاد به ویژه در مناطق محروم با تسهیلات که به این مناطق تزریق می شد تولید و اشتغال در مناطق مرزی و محروم شکل بگیرد.

وی افزود: متاسفانه این کار  با توجه به اینکه قانون درست اجرا نشد و بعدا با فشارهای سیاسی این مناطق بیش از حد شکل گرفت و اصولا به این مناطق به صورت محدود برای مناطقی که مستعد توسعه نیستند باید ایجاد می شد و تسهیلات  معافیت ها مالیاتی و بروکراسی ها اداری حذف میشد  اما این اتفاق نیافتاد.

منتخب مردم مشگین شهر گفت: این مناطق قرار بود به بارانداز صادرات تبدیل شود درحالی که هم اکنون  محمل واردات شده است و متاسفانه سوء استفاده های زیادی در این مناطق و یا به نام این مناطق شکل گرفت .

وی تصریح : عمدتا این مناطق بدون مطالعه کارشناسی و بدون توجیه اقتصادی و بعضا با فشار سیاسی به ویژه در خود مجلس تکثیر شده و برخی به نام منطقه ازاد مجوز گرفته و در بیرون کار صادرات انجام دادند.

وی ابراز داشت: متاسفانه کار از مسیر و هدف منحرف شده و مجلس از صفر تا صد این مناطق  باز مهندسی و تاثیر ان در اقتصاد کشور را بررسی کند.

عباس زاده گفت: باز مهندسی ساز و کار ها مناطق آزاد باید برمبنای اطلاعات درست انجام شود اصولا در تشکیل مناطق رقابت سیاسی شکل گرفته و منطق اقتصادی نبوده ؛گردش مالی این مناطق بیش از یک وزرات خانه است و فقط یک مکانی دست زیر نظر ریاست جمهوری ایجاد کردیم با اختیارات محدود که لزوم بازنگری دارد.

انتهای پیام/م