سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8054 ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱

سؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛

معنویات تاثیر بسزایی در مقابله با بیماری دارد/روحانیت مشتاق حضور در خط مقدم مقابله با کرونا است

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: روحانیون و طلاب گروه‌های جهادی در قالب طرح همراه بیمار در نقاهتگاه‌های اردبیل حضور دارند و ضمن روحیه‌دهی به بیماران مشغول انجام امورات روزمره آنان هستند.

معنویات  تاثیر بسزایی در مقابله با بیماری دارد/روحانیت مشتاق حضور در خط مقدم مقابله با کرونا است

به گزارش ابصارخبر، حجت‌الاسلام حمید واحدی‌زاده بعد از ظهر امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل ضمن تبریک اعیاد شعبانیه از خدمت پزشکان، پرستاران و تمامی کادر درمانی بیمارستان‌ها که به درمان بیماران کرونایی مشغول هستند تقدیر کرد.

وی افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همانند سایر همکاران این دانشگاه از همان روزهای اول شیوع بیماری در اردبیل با شرکت در جلسات کمیته دانشگاهی و درک حساسیت موقعیت برحسب مسؤولیت خود، خدمات مختلفی را انجام داده است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به حساسیت این بیماری بیان کرد: در راستای تاکید بر حساسیت موضوع  و ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق برای ایجاد حساسیت لازم در مردم به همراه مسؤولان بسیج جامعه پزشکی دانشگاه و یکی از متخصصین عفونی دانشگاه، ملاقاتی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل انجام دادیم.

درخواست روحانیت برای حضور در خط مقدم مقابله با کرونا

وی تصریح کرد: جمعی از روحانیون و طلاب گروه‌های جهادی استان در خواست خود را مبنی بر حضور در بیمارستان‌ها در راستای رسیدگی به بیماران کرونایی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا ارسال کردند که عملی‌شدن این درخواست در آن برهه، مصلحت دانسته نشد.

واحدی‌زاده افزود: همچنین این درخواست به رییس بیمارستان امام خمینی(ره) نیز ارائه شد و روحانیون و طلاب آمادگی خود را جهت ارائه خدمات مختلف بیمارستانی اعلام کردند.

تولید مایع ضدعفونی توسط دانشکده داروسازی

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اذعان کرد: در روزهای ابتدایی شیوع کروناویروس و کمبود شدید کالاهای بهداشتی، دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اقدام به تولید مایع ضدعفونی نمود که ابتدا این مواد تولیدی در سطح داخلی دانشگاه علوم پزشکی توزیع و در ادامه با رایزنی‌های صورت گرفته مایع ضدعفونی در خارج از دانشگاه علوم پزشکی و در حاشیه شهر و مناطق محروم اردبیل توزیع شد.

واحدی‌زاده با اشاره به اقدامات گروه‌های جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: با پشتیبانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، گروه‌های جهادی دانشجویی اقدام به تهیه و توزیع ماسک و مایع ضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی در بین مردم کردند.

لزوم توجه به ضرورت انجام غسل بیماران کرونایی

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم جهت انجام غسل بیماران کرونایی با تبیین فتوای مقام معظم رهبری و ضرورت انجام غسل در صورت امکان و همچنین آماده‌سازی شرایط مناسب این امر از جمله برقراری غسالخانه جداگانه‌ای برای انجام غسل و کفن متوفیان کرونایی در بهشت زهرای اردبیل مهیا شد و اکنون غسل متوفیان کرونایی توسط طلاب گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

واحدی‌زاده بیان کرد: ۳۰ دست لباس مخصوص و ماسک N۹۵ و اقلام مورد نیاز در مورد غسل، کفن و دفن بیماران کرونایی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهیه و تحویل بسیج طلاب شد.

وی تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم جهت مشارکت و حضور ائمه جماعات دانشگاه، گروه‌های بسیج طلاب برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی در نقاهتگاه‌های اردبیل انجام شده و روحانیون و طلاب در راستای روحیه‌دهی به بیماران و انجام امورات آن تحت عنوان همراه بیمار در نقاهتگاه‌ها به‌صورت شیفتی حاضر می‌شوند.

تداوم برنامه‌های نهاد به‌صورت مجازی

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: پس از تعطیلی کلاس‌ها و برنامه‌های نهاد دانشگاه علوم پزشکی اقداماتی از قبیل سامان دادن آموزش مجازی دروس معارف اسلامی، برگزاری مسابقات مجازی برای دانشگاهیان، اساتید، کارمندان و دانشجویان، ایجاد گروه مجازی برای ائمه جماعات جهت سامان دادن فعالیت‌های مذهبی در این مقطع زمانی و برگزاری دوره‌های آموزش مجازی لازم برای ائمه جماعات جهت توسعه علمی و افزایش مهارت آن‌ها و همچنین انجام مصاحبه زنده در اینستاگرام دانشگاه انجام شده است.

تاثیر بسزای معنویات در مقابله با بیماری

واحدی زاده بیان کرد: در این شرایط که شیوع ویروس کرونا تمام اقشار جامعه را تهدید می‌کند، می‌توانیم فضای فرهنگی و روانی مثبتی با هم‌افزایی نیروها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در جامعه است ایجاد کرده و این تهدید را تبدیل به یک فرصت عمومی کنیم.

وی تاکید کرد: در بحث مراقبت‌های معنوی می‌توانیم اقداماتی برای افرادی که تحت تأثیر استرس‌های بیش از اندازه که سازمان بهداشت جهانی هم آن‌ها را معرفی کرده است، انجام دهیم تا استرس آن‌ها را به حداقل برسانیم چرا که این استرس‌ها موجب کاهش ضریب ایمنی افراد شده و موجب گرفتار شدن به ویروس کرونا می‌شود، البته این مراقبت‌ها هم برای قبل و پیشگیری از بیماری کرونا و هم بعد از ابتلا به آن است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: در این ایام و شرایط باید به تبلیغ و نشر تلاوت قرآن بپردازیم؛ چنانچه امروز در رسانه‌های داخلی و خارجی مشاهده می‌کنیم تمام کشورهایی که گرفتار کرونا شده‌اند تلاش می‌کنند تا به وسیله اعتقادات مذهبی در محیط‌های خانوادگی و اجتماعی آرامش ایجاد کنند که در این زمینه نقش صدا و سیما یک نقش بی‌بدیل است.

واحدی زاده گفت: فضای مجازی بستری است که باید به‌صورت بهینه در این ایام از آن استفاده کنیم. البته بسیاری از افرادی که دل در گرو ایران و اسلام دارند، در این فضاها به صورت فردی فعالیت می‌کنند ولی با وحدت رویه این افراد و گروه‌ها می‌توانیم از ظرفیت فضای مجازی برای اعتلای ارزش‌ها بهره جوییم و از تشتت آرای غیرضرور پرهیز کرده و به اموری که اولویت دارند بپردازیم.

انتهای پیام